۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
افزایش قیمت بیت کوین متعاقب ورشکستگی بانکی در آمریکا | آیا روند صعودی ادامه دارد؟
بازار بررسی کرد؛

افزایش قیمت بیت کوین متعاقب ورشکستگی بانکی در آمریکا | آیا روند صعودی ادامه دارد؟

ورشکستگی دومینو وار بانک های آمریکایی منجر به سرازیر شدن بخش مهمی از سپرده های بانکی سرمایه گذاران به سمت بازارهای مالی از جمله رمزارزها شده که همین موضوع عامل اصلی رشد قیمت بیت کوین به حساب می آید.

بازار؛ گروه بین الملل: در پی ورشکستگی زنحیره ای بانک های آمریکایی و بی اعتمادی شکل گرفته به سیستم بانکی این کشور طی روزهای اخیر، بخش قابل توجهی از سپرده های نقدی سرمایه گذاران به سمت بازارهای مالی روانه شده است.

اکنون اما با مطرح شدن شایعه احتمال ورشکستگی بانک های اروپایی مانند «کردیت سوئیس» به ویژه آن دسته از بانک هایی که سرمایه قابل توجهی در بانک های ایالات متحده داشته اند، به نظر می رسد دامنه ترس ایجاد شده به سمت فراتر از میزان حاضر نیز افزایش یابد.

در همین راستا، بازار ارزهای دیجیتال نیز پس از چند روز اصلاح شدید در پی اعلام تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره بانکی، با اعلام خبر ورشکستگی دومینو وار بانک های آمریکایی رشدی چشمگیر را تجربه کرد.

انتشار دو شاخص مهم در اقتصاد آمریکا برای روز چهارشنبه

نکته مهم در تعیین روند بازار رمزارزها، انتشار دو شاخص مهم قیمت مصرف کننده (CPI) و داده های بخش خرده فروشی است که قرار است امروز (چهارشنبه) در آمریکا منتشر شود. همانطور که می دانیم این دو شاخص بسیار مهم، نشان دهنده آخرین وضعیت قدرت اقتصادی آمریکا بوده و می تواند نقشی تعیین کننده در تصمیم فدرال رزرو در خصوص ادامه اجرای سیاست افزایش نرخ بهره بانکی بگذارد. لذا حتما توصیه می شود خبرهای مربوط به کم و کیف این دو شاخص را رصد نمایید.

اگرچه همچنان احتمال افزایش نرخ بهره بانکی از سوی فدرال رزرو وجود دارد، اما باید به این نکته توجه داشت به اعتقاد اکثر کارشناسان حوزه پولی و بانکی آمریکا، افزایش بی رویه و سفت و سخت فدرال رزرو و عدم توانایی بانک ها در پرداخت سود سپرده به مشتریان خود، دلیل این ورشکستگی بوده است؛ موضوع مهمی که می تواند دست فدرال رزرو برای افزایش بیشتر نرخ بهره بانکی در این شرایط را تا حد زیادی ببندد.

بررسی روند کلی بازار رمزارزها

دو ارز مهم بازار ارزهای دیجیتال یعنی بیت کوین و اتریوم طی روزهای اخیر به بالاترین قیمت های خود طی ماه های گذشته دست یافته اند و این در حالیست که بیت کوین به بالاترین نرخ خود طی ۹ ماه گذشته رسیده و روز سه شنبه موفق شد به بالای محدوده ۲۶ هزار دلار صعود نماید. لذا روند کلی بازار ارزهای دیجیتال دستکم از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون، روندی مثبت به نظر می رسد.

افزایش قیمت بیت کوین متعاقب ورشکستگی بانکی در آمریکا | آیا روند صعودی ادامه دارد؟

مهمترین تهدید موجود بر سر راه پیشرفت بیشتر قیمت، همچنان فدرال رزرو و سیاست های جنگ طلبانه «جروم پاول»، رئیس بزرگترین بانک مرکزی جهان است که می تواند بر روی بازار تاثیرگذار باشد. با این وجود، ورشکستگی اخیر به وجود آمده در سیستم بانکی ایالات متحده می تواند کنترل بازارهای مالی را از دست فدرال رزرو و سیاست های آن خارج نموده و لذا بیت کوین می تواند در صورت ادامه روند فعلی حاکم بر بازار، به زودی به محدوده بالای ۳۰ هزار دلار برسد.

علیرغم ریزش سنگین هفته گذشته افزایش قیمت که همچنان شک زیادی در میان سرمایه گذاران ایجاد نموده، باید به این نکته توجه کرد که قیمت فعلی بیت کوین همچنان بیش از ۸۰ درصد بالاتر از کف قیمت این رمز ارز قرار دارد. با این حساب، احساسات بازار همچنان مثبت بوده و میزان طمع رو به افزایش است که می تواند منجر به جهش چشمگیر در قیمت بیت کوین و آلتکوین ها در بازار شود.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

بیت کوین در روز چهارشنبه همچنان بالای محدوده ۲۴۷۰۰ الی ۲۴۸۰۰ دلار قرار داشته که نشان دهنده ادامه روند صعودی برای این رمزارز است. با اینحال، مهمترین مقاومت فوری پیش روی بیت کوین روی ۲۵۲۵۰ دلار قرار دارد که در صورت عبور قیمت از این محدوده، می توان به ادامه روند آغاز شده صعودی امیدوار بوده و انتظار افزایش قیمت تا ۲۶۷۰۰ دلار را داشت.

افزایش قیمت بیت کوین متعاقب ورشکستگی بانکی در آمریکا | آیا روند صعودی ادامه دارد؟

اما در صورت اصلاح قیمت، حمایت فوری بیت کوین روی ۲۴ هزار دلار قرار داشته که حفظ آن بسیار مهم خواهد بود. در صورت ریزش بیشتر به زیر این محدوده، حمایت بعدی روی ۲۳۷۵۰ دلار قرار دارد. با اینحال، باید به این نکته توجه داشت که اکثر تریدرها پس از عبور قیمت از محدوده ۲۵۲۲۵ دلار اقدام به خرید خواهند کرد.

کد خبر: ۲۱۱٬۹۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • جلیل بندقیری IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۴
      0 1
      فقط بخرید