۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۷
احیاء واحد تولیدی تعطیل شده در شهرستان سقز
با ورود دستگاه قضایی کردستان صورت گرفت؛

احیاء واحد تولیدی تعطیل شده در شهرستان سقز

سنندج – حجت الاسلام حسینی، رئیس کل دادگستری کردستان از احیاء واحد تولیدی تعطیل شده در شهرستان سقز خبر داد و گفت: با ورود دستگاه قضا این واحد تعطیل شده به چرخه تولید بازگشت.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، حجت الاسلام سید حسین حسینی از بازگشت یک واحد تولیدی به چرخه تولید با حمایت دستگاه قضایی استان خبر داد و گفت: در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در راستای رفع موانع تولید و اجرای سیاست‌های ریاست قوه قضاییه، ضمن برگزاری جلسات متعدد با دو سرمایه گذار جدید، مشکل این واحد تولیدی مرتفع و به چرخه تولید بازگشت.

حجت الاسلام حسینی ارزش تقریبی ماشین آلات موجود در این واحد تولیدی را بیش از ۴۰ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: متاسفانه قریب به شش سال است که این واحد تولیدی تعطیل بوده و با ورود کمیته عالی کارشناسی ستاد اقتصاد مقاومتی استان این واحد تعطیل شده مجدد احیاء و هم اکنون فعال است.

وی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر در این واحد تولیدی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در صورت احیای کامل این کارخانه و رفع موانع پیش رو، میزان اشتغال مستقیم در شش ماهه سال آینده در این واحد تولیدی به بیش از ۳۰۰ نفر خواهد رسید.

رئیس کل دادگستری کردستان افزود: این اقدام با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک های صنعتی استان و همچنین مساعدت بانک صادرات استان صورت گرفت.

وی به ذکر محورهای اصلی فعالیت ستاد اقتصاد مقاومتی در دادگستری استان کردستان اشاره کرد و افزود: میزان اشتغال واقعی واحدهای اقتصادی برای جامعه، امکان احیای مجدد واحد تولیدی، ارزیابی و بررسی میزان فعالیت و توانمندی مدیران واحدهای تولیدی در راستای حمایت از تولید و حفظ حقوق بیت المال و اختصاص تسهیلات دولتی و بانکی در محل صحیح خود، از محورهای اصلی ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان می باشد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: دستگاه قضایی استان تمام توان خود را برای تحقق مانع زدایی‌ها و حمایت واقعی از تولید در استان به کار خواهد گرفت و خوشبختانه در این راستا اقدامات خوبی در سطح استان طی سال جاری صورت گرفته است.

شایان ذکر است که واحد تولیدی آریاسروش غرب واقع در شهرستان سقز، با تولید انواع ظروف تفلون در راستای حمایت از تولید ملی و ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه فعالیت دارد.

کد خبر: ۲۱۱٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha