۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۵
گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی اردبیل
رئیس سازمان صمت اردبیل اعلام کرد؛

گران‌فروشی در صدر تخلفات صنفی اردبیل

اردبیل- صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل گفت: عدم درج قیمت و گران‌فروشی دو تخلف عمده و رایج استان که در ماه‌های اخیر در بازرسی‌ها به ثبت رسیده است.

رامین صادقی در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: بیش از ۱۲۰ اکیپ مشترک در قالب گشت پایان سال با همکاری کارشناسان و متخصصان حوزه صمت، کشاورزی، اتاق اصناف و تعزیرات شکل گرفته و حتی در روزهای تعطیل نیز با حضور در سطح بازار سعی می‌کنند جلوی تخلفات را بگیرند.

وی از تشدید مبارزه با تخلفات صنفی خبر داد و تصریح کرد: جرایم سنگینی برای افراد متخلف پیش‌بینی شده که حتی در این ایام امکان پلمب واحدهای صنفی به دلیل تکرار تخلفات وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: این طرح تا چهارم اردیبهشت سال آینده ادامه خواهد داشت و با توجه به تقارن عید نوروز و ایام ماه مبارک رمضان سعی بر این است تا در مراحل اول با تذکر و توصیه و در مراحل بعد با محکومیت‌های مالی و حتی پلمب واحدهای صنفی با تخلفات برخورد قانونی انجام شود.

صادقی از عدم درج قیمت، گران‌فروشی، احتکار و کم‌ فروشی به عنوان چهار تخلف عمده صنفی در استان یاد کرد و افزود: تلاش ما بر این است تا با آگاه‌سازی واحدهای صنفی تلاش کنیم تا تخلفات به حداقل رسیده و رضایتمندی مردم فراهم آید.

وی در مورد حراج فروشگاه‌ها نیز خاطرنشان کرد: حراج ایام پایانی سال باید قانونمند و به شکل درست انجام شود و به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم تا هر واحد صنفی برای خود به شکل خودسرانه بنر و اطلاعیه تخفیف و یا حراج پایان سال بگذارد.

صادقی به برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا نیز اشاره کرد و ادامه داد: با دو روز تمدید نمایشگاه تا ۲۶ اسفندماه دایر خواهد بود و مردم می‌توانند خرید خود را با قیمت پایین‌تر و اصالت کالای عرضه شده خرید کرده و هیچ دغدغه‌ای از بابت کیفیت آن نداشته باشند.

وی اضافه کرد: به میزان کافی اقلام مورد نیاز این ایام به ویژه برنج، روغن، قند و شکر، ‌ مواد پروتئینی، گوشت قرمز و سفید تهیه و به قیمت مصوب از طریق فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: عرضه میوه در روزهای پایانی سال همچنین آجیل و سایر مواد خوراکی نیز بر اساس قیمت مصوب بوده و هیچ واحد صنفی حق ندارد بالاتر از نرخ مصوب و اعلام شده محصولات خود را عرضه کند.

کد خبر: ۲۱۱٬۸۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha