۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۲
اقامتگاه بوم‌گردی گلستان | ترویج فرهنگ محلی در دل طبیعت بکر
بازار گزارش می‌دهد؛

اقامتگاه بوم‌گردی گلستان | ترویج فرهنگ محلی در دل طبیعت بکر

گرگان-تنوع اقلیم و تکثر اقوام در گلستان باعث شده تا این استان لقب ایران کوچک را بگیرد بنابراین سفر به این استان، به نوعی ایرانگردی محسوب می شود از این رو همواره برای گردشگران داخلی و خارجی جاذبه دارد.

بازار؛ گروه استان‌ها: بسیاری از ایرانی ها در نوروز به دلیل تعطیلات و نوشدن دوباره طبیعت، سفر به مکان های دیدنی را انتخاب می کنند به این ترتیب یافتن اقامتی خوب از مولفه های مهم و دارای اهمیت است همچنین قیمت مناسب و فضای مطلوب و متنوع از گزینه هایی است که تمامی مسافران برای اسکان آن را در اولویت می گذارند جدا از پایین بودن هزینه رزرو اقامتگاه محلی نسبت به هتل‌ها و برخی دیگر از اقامتگاه‌ها، امکان خرید از بازارهای محلی و استفاده از غذاهای محلی که در بوم گردی‌ها سرو می‌شود، هزینه‌های سفر شما را تا حد زیادی کاهش می‌دهد..

برای استان گلستان که از طبیعت زیبا و سرسبزی دلنشینی برخوردار است اقامتگاه های بومگردی این روزها بسیار پرطرفدار است چراکه در این فضا جدای از لذت بی پایان از طبیعت استان، گردشگران می توانند با آداب، رسوم و سبک زندگی مردم به خوبی آشنایی یابند.

بر اساس اظهارات مدیران استان در گلستان ۱۶۸ اقامتگاه بومگردی فعال هستند که اغلب آنها در روستاهای ییلاقی و مناطق جنگلی و کوهستانی استان است. اقامتگاه محلی توراندخت واقع در شهر نوکنده خانه ای تاریخی با قدمتی نزدیک به یک قرن است همچنین اقامتگاه بومگردی آوش، کارن، روجا و حاج علی در شهرستان بندرگز هم از جمله اقامتگاه های محلی است که به جنگل نرگسی، دریا و آبشار نوکنده، پارک جنگلی باغو بسیار نزدیک است.

دسترسی به جنگل و دریا

سرای توسکا و سرای تمیشه از اقامتگاه های محلی که به ساحل دریا در شهرستان های بندرگز و بندر ترکمن، بازارچه ترکمن صحرا، ارتفاعات درازنو، برج تاریخی رادکان و منطقه حفاظت شده جهان نما دسترسی مناسبی دارد.

اقامتگاه بومگردی گرگان امکان استفاده همزمان از جاذبه طبیعی و تاریخی این شهر نظیر محور ناهارخوران، جنگل النگدره، آبشار زیارت و بافت تاریخی گرگان را با سفری کوتاه برای گردشگران مهیا می کند

چشمه سعدی، خانه باغ سینا، عمارت صدر و شب های جعفرآباد از اقامتگاه های محلی در روستاهای خوش آب و هوای شهرستان گرگان است که به واسطه مسافت کم با مرکز استان امکان استفاده همزمان از جاذبه طبیعی و تاریخی گرگان نظیر محور ناهارخوران، جنگل النگدره، آبشار زیارت و بافت تاریخی گرگان را با سفری کوتاه برای گردشگران مهیا می کند.

اقامتگاه جنگلی خاک پیرزن، کلبه نماشان، پونه آرام و دالان بهشت از مکان های محلی است که در روستاهای زیبای شهرستان علی آباد واقع شده است. استفاده از طبیعت آبشار سیاه رودبار، آبشار تمام خزه ای و هفت طبقه علی آباد کتول، آبشار چلی و شغال تپه به عنوان کهن‌ترین یادگار استقرار بشر از جمله جاذبه های نزدیک به این اقامتگاه ها هستند.

اقامتگاه بوم‌گردی گلستان | ترویج فرهنگ محلی در دل طبیعت بکر

وفور آبشارها در گلستان

کلبه جنگلی نیسا، اقامتگاه خانه ابریشم، ملل پاقلعه و شکوفه های انار از اقامتگاه های محلی شهرستان رامیان هستند که امکان دسترسی به آبشار شیرآباد، آبشار پشمکی، چشمه گل و حمام تاریخی این شهرستان را برای گردشگران ساکن در خانه های محلی روستاهای این شهرستان آسان کرده است.

اقامتگاه بومگردی مرزبان، خانه کدخدا، وامنان و فارسیان آزادشهر از مکان هایی هستند که به دلیل همجواری با جنگل گلستان و برخورداری از مزیت کوه ها و چشمه و ها و رودها برخوردارند که همین مساله همه ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. از جمله این جاذبه ها می توان به مارسا، دیو چشمه یا دِ چشمه، لته نوروز عل، دره چنارا، زیارتگاه پیر بخشی، تیمور دره، پیر باد، پیر غار، پاکندس، چشمه ایشی، چشمه چنار، شاه مازه، استل ایشی، ابشار کفتر خانه، یخچال طبیعی، جنگل بلوط، شالیزارها، کوه چماز و سنگ دره اشاره کرد که موجب رشد صنعت اکوتوریسم این منطقه شده است.

تماشای تاریخ از بلندای برج قابوس

اقامتگاه بوم گردی اوغوزخان و ایشان دده هم از مکان هایی است که در دل طبیعت پذیرای گردشگران شده استقرار دراین مناطق دسترسی به جاذبه های تاریخی مثل برج گنبد قابوس، بازارچه مرزی اینچه برون، بازار روس ها، سد گلستان، دریاچه مصنوعی گنبد کاووس، دیوار بزرگ گرگان، تالاب آلاگل، شهر باستانی جرجان را برای مسافران راحت می کند.

اقامتگاه بوم گردی آبشاران لوه در شهرستان گالیکش، اقامتگاه بوم گردی کلبه شیبک در کلاله و اقامتگاه خلوت آرام مینودشت هم فرصتی برای استراحت در طبیعت هستند

همچنین اقامتگاه بوم گردی آبشاران لوه در شهرستان گالیکش، اقامتگاه بوم گردی کلبه شیبک در کلاله و اقامتگاه خلوت آرام مینودشت هم فرصتی برای استراحت در طبیعت و بهره جستن از هوای متبوع منطقه و قدم زدن در پارک ملی گلستان، تماشای تالاب آلما گل، تنگه چشمه چای، دریاچه توشن را راهم کرده است.

به رغم مساحت کوچک استان گلستان در مقایسه با بسیاری از استان ها تنوع اقلیم در نقاط مختلف استان را شاهد خواهید بود بنابراین اگر قصد سفر به اقصی نقاط کشور در مدتی کوتاه و هزینه ای محدود دارید ما به شما گلستان نگارستان ایران و رنگین کمان اقوام را پیشنهاد می دهیم.

کد خبر: ۲۱۱٬۷۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • منصور IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۸
      0 0
      سلام،بازارچه ساحلی بندرترکمن(اسکله بانمایی دیدنی دریاونزدیک جزیره اشوراده وبازارش که قیمتاش عالیه همه چی هست)وبازاربزرگ بندرترکمن برا خریدباقیمتای پایین و عالی مطمن،