۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۳
پیش بینی برداشت ۳۰۰ تن توت فرنگی از مزارع سردشت
مدیر جهاد کشاورزی سردشت خبر داد

پیش بینی برداشت ۳۰۰ تن توت فرنگی از مزارع سردشت

ارومیه - مدیر جهاد کشاورزی سردشت گفت: پیش بینی می شود امسال بیش از ۳۰۰ تن توت فرنگی از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیمای استان، صلاح الدین حق گو در گفتگو با خبرنگاران گفت: سردشت یکی از قطب‌های تولید محصول توت فرنگی در آذربایجان‌غربی است و امسال پیش بینی می‌شود بیش از ۳۰۰ تن توت فرنگی از مزارع آن برداشت شود.

وی گفت: میزان تولید سالانه توت فرنگی در این شهرستان در هر هکتار بیش از هشت تن است که بخشی از این محصول به صورت تازه خوری در شهرستان مصرف و ۸۰ درصد آن نیز به بازار شهرستان های همجوار از جمله بوکان، مهاباد، پیرانشهر، ارومیه، پیرانشهر و بانه ارسال می شود.

حقگویی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ روز زمان برای برداشت این محصول لازم است، اظهار داشت: هر ساله برداشت محصول توت فرنگی از نیمه دوم اردیبهشت شروع می شود و بسته به آب و هوای منطقه تا آخر خرداد ماه ادامه می ‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی سردشت، قطعات کوچک مزارع را برای کشت این نوع محصول مناسب دانست و افزود: با وجود اینکه مزارع توت فرنگی کوچک است اما اشتغالزایی خوبی برای خانوارهای پرجمعیت به حساب می رود.

وی افزود: ارقام قابل کشت شامل «کویین الیزا»، «گاما روسا» و «سلوا» است که جزء ارقام بهاره اصلاح شده و پربار منطقه به شمار می رود و به صورت کاملاً طبیعی تولید می‌شود.

کد خبر: ۲۱٬۱۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha