۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳
عرضه ۵ هزار تن بادام زمینی آجیلی به بازار اردبیل
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل به بازار خبر داد؛

عرضه ۵ هزار تن بادام زمینی آجیلی به بازار اردبیل

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: پنج هزار تن بادام زمینی مرغوب به شکل آجیلی از شمال استان روانه بازار مصرف شد.

نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با بازار، ‌ اظهار کرد: تولید ۳۰ هزار تن محصول با کیفیت بادام زمینی را در شهرستان پارس‌آباد شاهد بودیم تا این شهرستان به قطب تولید بادام زمینی کشور تبدیل شود.

وی تصریح کرد: با فرآوری و روند خشک‌کنی این محصول در ماه‌های گذشته، در آستانه عید نوروز شاهد برشته کردن بادام زمینی با کیفیت تولید شده در پارس‌آباد هستیم تا این محصول به صورت آجیلی روانه بازار مصرف شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۹۳ کارگاه فرآوری و برشته کردن بادام زمینی در این روزها سخت مشغول فعالیت هستند تا فرصت اشتغال چهار هزار نفر فراهم شده تا محصولی با کیفیت روانه بازار در سراسر کشور شود.

تقی‌زاده توسعه کشت بادام زمینی را در هفت هزار هکتار از اراضی حاصلخیز شمال استان یادآور شد و افزود: در این اراضی شاهد تولید محصول متنوع هستیم که اعم از کشت اول و دوم کشاورزان نسبت به تولید بادام زمینی با کیفیت اقدام می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: علاوه بر تولید و عرضه محصول با کیفیت آجیلی بادام زمینی، ‌ در استان اردبیل ذخیره‌سازی میوه شب عید نیز انجام شده بود که با همکاری دستگاه‌های مرتبط از اواخر هفته توزیع میوه شب عید را نیز شاهد خواهیم بود.

تقی‌زاده اضافه کرد: در تنظیم بازار شب عید سازمان جهاد کشاورزی به ویژه در محصولات پروتئینی و اقلام متنوع کشاورزی ورود خوبی را داشته تا جلوی افزایش قیمت‌ها گرفته شده و به شکل مطلوب مردم در این ایام پایانی سال بتوانند مایحتاج ضروری خود را تأمین کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: به هیچ وجه افزایش قیمت را در تأمین گوشت سفید و قرمز شاهد نخواهیم بود و به میزان لازم ذخیره‌سازی و عرضه گوشت منجمد انجام شده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha