۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
۱۳۳ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی:

۱۳۳ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل می شود

بیرجند - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی از اتصال ۱۳۳ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات تا پایان نیمه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، مصطفی بهی ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی که در دفتر آیت الله عبادی برگزار شد با بیان اینکه ۹۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ظرفیت استفاده از تلفن همراه را دارند، بیان داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۳۵درصد است.

وی با بیان اینکه پوشش تلفن ثابت در ۴۰ روستای بالای۲۰ خانوار استان از برنامه های سال جاری است، بیان کرد: ظرفیت بهره برداری تلفن ثابت در هزار و ۲۷۰ روستای استان تا کنون فراهم شده است.

 وی با اشاره به فعالیت سه اپراتور تلفن همراه در خراسان جنوبی ادامه داد: ضریب نفوذ اپراتور همراه اول ۷۷ درصد و ایرانسل ۴۰ درصد است.

بهی با بیان اینکه آنتن دهی تلفن همراه در ۹۴ درصد جاده های اصلی استان داریم، تصریح کرد: ۶۱۶ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی با بیان اینکه با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۳۳ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل می شوند، بیان کرد: این میزان ۷۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان را شامل می شود.

 وی با اشاره به برخورداری ۱۷۴ روستای استان از ظرفیت اینترنت پرسرعت ADSL گفت: ۳۰ شهر خراسان جنوبی نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶۸۰ هزار مشترک اینترنت در خراسان جنوبی فعال است، بیان کرد: در مجموع از ابتدای دولت تاکنون تعداد سایت های تلفن همراه در حوزه شهری و روستایی خراسان جنوبی دو برابر شده است.

 وی اظهار کرد: ایجاد ۸۸ سایت جدید برای توسعه پوشش تلفن همراه در روستاها و توسعه  شبکه فیبر نوری در روستاها در برنامه سال جاری قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای بهره مندی شهروندان از فضای مجازی و کاهش شیوع ویروس کرونا بیان کرد: میزان همکاری اپراتورها در این زمینه قریب به ۵۰ میلیارد تومان بوده است.

بهی گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی توسط بخش خصوصی و دولتی  از ابتدای سال ۹۸ تا کنون در استان سرمایه گذاری شده است.

کد خبر: ۲۱٬۱۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha