۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
ثبت هزار و ۸۹ گزارش ناهنجاری در سامانه دیده‌بان سلامت
معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس مطرح کرد

ثبت هزار و ۸۹ گزارش ناهنجاری در سامانه دیده‌بان سلامت

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس گفت: یکی از شاخص‌های حمایت از حقوق سهامداران اقلیت، وجود مجرایی بوده که همواره فعالان بازار بتوانند ناهنجاری‌ها را به نهاد ناظر گزارش بدهند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، رضا عیوض‌لو معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: سازمان بورس طی طرحی مطالعاتی به بررسی اقدامات نظارتی کشورهای پیشرفته پرداخته و در این راستا نیز نتایج خوبی حاصل شده است.

عیوض‌لو تشریح کرد: براساس این مطالعات، ۶ هشدار نظارتی طراحی و در سامانه‌های نظارتی اعمال شد. متعاقبا حدود ۳۹۰ تذکر سیستمی به افراد مشمول، داده شد. همچنین حدود ۳۵۰ دسترسی برخط محدود شد. ۵ گزارش تخلف در خصوص معاملات الگوریتمی ثبت شد و در مرحله صدور رای بدوی است. ۳ تذکر اداری به افرادی که مقررات و دستورالعمل‌های لازم را در خصوص معاملات الگوریتمی رعایت نکردند، داده شد.

معاون نظارت بر بورس‌ها و ناشران سازمان بورس با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در افزایش نظارت‌ها، گفت: برچسب اختصاصی درخصوص معاملات الگوریتمی طراحی و اجرا شده و همچنین جلسات هم‌اندیشی با کارگزاران و کارشناسان برگزار شده است؛ طی سال ۱۴۰۲ نیز این موضوع را به همین منوال ادامه خواهیم داد.

عیوض‌لو با اشاره به کارکرد اداره دیدبان سلامت بازار سرمایه، بیان کرد: یکی از شاخص‌های حمایت از حقوق سهامداران اقلیت، وجود مجرایی بوده که همواره فعالان بازار بتوانند ناهنجاری‌ها را به نهاد ناظر گزارش بدهند. این مجرا ایجاد شده و در سال ۱۴۰۱ حدود یک هزار و ۸۹ مورد گزارش ناهنجاری در سامانه دیده‌بان سلامت ثبت شد. ۷۶۶ مورد گزارش ناهنجاری آن‌ها احراز نشد و گزارش‌های ناقصی به حساب‌ می‌آید. حدود ۳۲۳ مورد گزارش حائز گزارش‌های ناهنجاری بود و از این تعداد ۲۸۲ مورد با اقدامات اصلاحی برطرف شدند و ۳۴ مورد به گزارش تخلف منجر شد.

کد خبر: ۲۱۱٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha