۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
تامین ۱.۵ میلیارد مترمکعب سوخت نیروگاه نکا| سوآپ نفتی فعال شد
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی ساری:

تامین ۱.۵ میلیارد مترمکعب سوخت نیروگاه نکا| سوآپ نفتی فعال شد

ساری- رجب پور، مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی ساری گفت: در سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب سوخت نفت کوره نیروگاه نکا در استان تولید شده است.

سبحان رجب پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار داشت: تامین و نگهداشت و توزیع فرآورده های نفتی به صورت مستمر از جمله وظایف به شمار می رود.

وی با بیان این که فراورده ها را از طریق خط لوله تامین و در انبارها نگهداری و سپس بین مصرف کننده توزیع می کنیم، گفت: در حوزه نظارت نیز استاندارد اقدام لازم را انجام می دهد.

وی با اظهار این که در سال جاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون لیتر نفت کوره به عنوان سوخت دوم برای نیروگاه نکا تامین شد، افزود: اگر این سوخت تامین نمی شد نیروگاه دچار مشکل می شد.

رجب پور به حمایت راه آهن شمال برای انتقال سوخت به نیروگاه اشاره و اضافه کرد: برای دومین سال شاهد آن بودیم که نیروگاه دچار خاموشی نشده است.

مدیرکل پخش فرآورده های نفتی ساری یادآور شد: علاوه بر نکا سوخت مورد نیاز نیروگاه های شیروان، علی آباد و نوشهر نیز تامین شده است و علاوه براین امسال یک میلیارد و ۲۹۰ میلیون مترمکعب بنزین در منطقه توزیع کردیم که نسبت به سال قبل میزان مصرف ۲۰ درصد رشد یافته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۶۰۰ میلیون مترمکعب نفت و گاز و ۲۷ میلیون لیتر نفت سفید در منطقه توزیع شده است.

وی شمار جایگاه های تحت پوشش را ۱۳۷ واحد بنزین و ۸۵ جایگاه سی ان جی ذکر کرد و گفت: سوآپ فرآورده های نفتی پس از وقفه چندین ساله در سال جاری فعال شد و بیش از ۸۰ میلیون لیتر نفت و گاز و بنزین از طریق بنادر شمالی کشور به مصرف کننده منتقل کردیم.

رجب پور با اظهار این که به هاب صادرات و واردات نفتی تبدیل شدیم، گفت: در سال جاری خط لوله نفت و گاز به نیروگاه نکا نیز صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha