۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۴
۱۸ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی تولید و شیرین‌سازی شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

۱۸ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی تولید و شیرین‌سازی شد

بوشهر- صفتی مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن‌ماه، ۱۸ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی تولید و شیرین‌سازی شد.

کامبیز صفتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی ( پالایشگاه پنجم) از فازهای مهم و تاثیرگذار در مجتمع گاز پارس جنوبی به شمار می‌روند و امسال تلاش فراوانی برای افزایش تولیدات در این پالایشگاه انجام دادیم.

وی افزود: در پالایشگاه پنجم، محصولات متنوع و با کیفیتی تولید و به شبکه سراسری ارسال می‌شود که نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد.

مدیر پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی از تولید و فرآورش ۱۸ میلیارد متر مکعب گاز در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه، ۱۸ میلیارد متر مکعب گاز شیرین در این پالایشگاه تولید و فرآوری و شیرین‌سازی و به شبکه سراسری ارسال شده است.

صفتی خاطر نشان کرد: تولید ۲۴ میلیون بشکه میعانات گازی نیز از تولیدات مهم این فاز به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در سال جاری تاکنون بیش از ۱۲۸ هزار تن اتان و ۳۹۰ هزار تن پروپان نیز در پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی تولید شده است.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: با استفاده از توان بالای متخصصان بومی و شرکت‌های دانش بنیان و فناور در این پالایشگاه، امیدوار هستیم میزان تولیدات در سال آینده رشد محسوسی پیدا کند.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha