۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۵
ریزش نرخ جفت ارز یورو به دلار به کانال ۱.۰۶ | تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

ریزش نرخ جفت ارز یورو به دلار به کانال ۱.۰۶ | تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو

نرخ جفت ارز یورو به دلار در روز دوشنبه به محدوده زیر ۱.۰۷ کاهش یافته و در زمان تنظیم این گزارش به ۱.۰۶۶ رسیده است.

به گزارش بازار، علیرغم رخدادهای اخیر در خصوص ورشکستگی بانک های آمریکایی و افزایش بی اعتمادی سپرده گذاران و تشکیک در توان بانک های کوچک در بازپرداخت اصل سپرده آنها، نرخ جفت ارز یورو به دلار در روز دوشنبه به محدوده زیر ۱.۰۷ کاهش یافته و در زمان تنظیم این گزارش به ۱.۰۶۶ رسیده است.

بخشی از این ریزش ارزش یورو در برابر دلار به انتشار داده های آماری مربوط به CPI باز می گردد که قرار است این هفته منتشر شود و بر اساس روند طبیعی بازار فارکس، معمولا در آستانه انتشار داده های مربوط به شاخص های مهم اقتصاد آمریکا، بازارهای مالی دچار نوعی رکود نسبی می شوند که دلیل آن انتظار سرمایه گذاران برای تصمیم گیری در خصوص گشودن موقعیت های معاملاتی پس از انتشار داده ها است.

در حال حاضر، RSI در محدوده زیر ۷۰ قرار داشته که نشان دهنده کاهش تدریجی تمایل خریداران در بازار بوده می تواند شرایط را برای اصلاح بیشتر نرخ پیش از بازگشت به کانال ۱.۰۷ (SMA۲۰۰) فراهم سازد.

ریزش نرخ جفت ارز یورو به دلار به کانال ۱.۰۶ | تعیین نقاط حمایت و مقاومت پیش رو

از سوی دیگر، این نقطه را می توان مقاومت روانی مهمی برای جفت ارز یورو به دلار در نظر گرفت که در صورت عبور نرخ از محدوده ۱.۰۷۴۰ می توان انتظار افزایش تا کانال ۱.۰۸ را داشت.

اما در صورت ادامه روند اصلاح نرخ در بازار، می توان انتظار ریزش تا دو محدوده ۱.۰۶۲ و ۱.۰۶۳ را داشت که به ترتیب، حمایت های روی SMA۱۰۰ و SMA۵۰ محسوب می شوند. اما در صورت ادامه ریزش به زیر این دو محدوده، می توان دستکم انتظار آغاز یک روند ریزشی در کوتاه مدت را داشت.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha