۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
ضرورت تدوین سند بلندمدت دیپلماسی آموزشی صنعت آب و برق
معاون وزیر نیرو تاکید کرد

ضرورت تدوین سند بلندمدت دیپلماسی آموزشی صنعت آب و برق

کارگر نجفی، معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو بر تدوین سند بلندمدت دیپلماسی آموزشی صنعت آب و برق و تعیین نقش ارکان آن تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، مریم کارگر نجفی در نخستین رویداد «هم‌اندیشی و بهم‌رسانی کنش‌گران دیپلماسی آموزشی صنعت آب و برق» که با حضور مدیرکل دفتر آموزش، تحقیقات و فناوری، مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی، معاون منابع انسانی و پشتیبانی شرکت‌ مادر تخصصی آب و فاضلاب کشور؛ نمایندگان پژوهشگاه نیرو، نمایندگانی از پردیس شهید عباسپور، موسسه تحقیقات آب و مجتمع عالی آموزشی و پژوهشی برگزار شد، تدوین سند بلندمدت دیپلماسی آموزشی صنعت آب و برق و تعیین نقش ارکان آن را اقدامی مفید و ارزنده دانست.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو، «مرکز امور بین الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق»، «شرکت‌های مادرتخصصی»، «مراکز ارائه دهنده خدمات آموزشی» و غیره را از ارکان تدوین سند بلندمدت دیپلماسی آموزشی صنعت آب و برق عنوان کرد.

وی نقش حاکمیت را سیاست‌گذاری، تنظیم‌گری و تسهیل‌گری در این حوزه دانست و افزود: لازم است نیازهای آموزشی و ظرفیت‌ها در قالب سند مشخص و امکان تبادل در قالب نظام فراهم شود.

کاگرنجفی تاکید کرد: ارائه خدمات نامتوازن یا فاقد کیفیت منجر به نتایج معکوس می‌شود، بر همین اساس لازم و ضروری به نظر می‌رسد که بین کنش‌گران این حوزه و استانداردسازی در ارائه خدمات انسجام برقرار شود.

در ادامه محمدرضافدایی‌تهرانی رییس مرکز آموزش‌های تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای وزارت نیرو، دیپلماسی آموزشی را یکی از عرصه‌های تسهیل‌گر و تسریع‌کننده «صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی» و «توسعه ارتباطات بین‌المللی» برشمرد.

رییس مرکز آموزش‌های تخصصی و صلاحیت حرفه‌ای وزارت نیرو، هدف از برگزاری نخستین رویداد «هم‌اندیشی و بهم‌رسانی کنشگران دیپلماسی آموزشی صنعت آب و برق» را تدوین برنامه‌ای منسجم برای سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

همچنین محمدعلی فرحناکیان با اشاره به نقش توسعه صادرات کالاها و خدمات و ارتباط تنگاتنگ آن با آموزش‌های متناظر، گفت: این زمینه دیپلماسی آموزشی یکی از ابزارهای کشورهای توسعه یافته برای دستیابی به اهداف اقتصادی و سیاسی کشورهاست.

مشاور وزیر و سرپرست مرکز امور بین الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق، در این زمینه تاکید کرد: شرط لازم و ضروری ورود شرکت‌ها و مراکز ارائه دهنده خدمات آموزشی به عرصه آموزش در سطح بین‌الملل حرکت و ورود به سمت حرفه‌ای شدن است.

کد خبر: ۲۱۱٬۵۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha