۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
منابع مالی ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در زنجان تامین شد
جمالوندی در گفتگو با بازار:

منابع مالی ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در زنجان تامین شد

زنجان- جمالوندی، مدیر امور شعب بانک مسکن زنجان از پیشرو بودن این استان در حوزه مسکن و تحقق برنامه‌های نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد به مبلغ ۵۳ هزار میلیارد ریال تامین مالی شده است.

مهدی جمالوندی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت:طرح نهضت ملی مسکن از دولت قبل به عنوان طرح اقدام ملی آغاز شده و در استان زنجان نیز «پروژه ۷۴۴ واحدی برکت» و «پروژه ۱۲۹۶ واحدی m۶» با سقف تسهیلات برای هر واحد به مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در قالب این طرح داشتیم.

وی ابراز داشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، بحث مسکن به یکی از اولویت‌های رئیس‌جمهور تبدیل شد و همزمان با این موضوع، مجلس شورای اسلامی نیز قانون نهضت ملی مسکن را مصوب کرد که این قانون، دولت را مکلف می‌کند سالانه یک میلیون واحد و تا پایان دولت سیزدهم چهار میلیون واحد مسکن احداث کند.

مدیر شعب بانک مسکن زنجان گفت: از مهرماه سال گذشته تصمیم بر این شد که مجدانه در بحث مسکن ورود پیدا کرده و نگاه‌مان در این خصوص درون‌استانی بوده و به مرکز و سایر استان‌ها که چه اتفاقی در این زمینه رخ داده است، نداشته باشیم و به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا زنجان در حوزه ساخت مسکن در کشور به استان پیشرو تبدیل شود.

جمالوندی تاکید کرد: اولین اقدام در این زمینه افزایش سقف تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی به ۱۵۰ میلیون تومان بود به گونه‌ای که در پایان شش ماهه دوم سال گذشته و در طول سال‌جاری، عمده تلاش بانک مسکن در استان، پوشش پروژه‌های حوزه طرح نهضت ملی مسکن بود و در حدود ۱۷ هزار واحد به همراه خودمالکی از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به بانک مسکن معرفی شد و از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۱۲ واحد (با احتساب ۲۶۷ واحد خودمالک) تامین مالی شد.

وی گفت: سهمیه بانک مسکن برای اعطای تسهیلات طی دو سال اخیر برای شهر زنجان، پوشش دادن شش هزار واحد مسکونی بود و برای اینکه بانک مسکن در زنجان بتواند تکلیف خود را در این زمینه به درستی انجام دهد، باید نسبت به تامین تسهیلات این تعداد واحد مسکونی اقدام کند، این در حالی است که تا به امروز ۱۵ هزار و ۷۰۰ واحد به مبلغ ۵۳ هزار میلیارد ریال تامین مالی انجام و از این مبلغ نیز حدود ۲۲ هزار میلیارد ریال به حساب پیمانکاران واریز شده است.

مدیر شعب بانک مسکن زنجان تصریح کرد:امروز کارها در حوزه ساخت مسکن رو به اتمام بوده و به زودی شاهد تحویل واحدها خواهیم بود و مردم استان در طرح نهضت ملی مسکن به میزان ۲۷ هزار میلیارد ریال به صورت اقساط تعیین شده به حساب بانک مسکن واریز کرده‌اند که از این مبلغ حدود ۲۱ هزار میلیارد ریال به حساب پیمانکاران واریز و برای پروژه‌ها هزینه شده است و برای تسریع در پیشرفت پروژه‌ها فقط می‌توانیم در حوزه تسهیلات اقدام کنیم.

کد خبر: ۲۱۱٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha