۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۸
تولید گاز در ایلام به ۱۱ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب:

تولید گاز در ایلام به ۱۱ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت

ایلام- مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور گفت: با اجرای فاز دوم میدان تنگ بیجار به ۱۱ میلیون متر مکعب افزایش خواهد یافت.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، علی رضایی در جلسه کمیته انرژی استان ایلام، اظهار کرد: ۱۸.۶ میلیارد بشکه نفت در حوزه غرب کشور به صورت درجا وجود دارد که از این میزان ۱۶.۹۶ میلیارد بشکه در حوزه میادین توسعه یافته و مابقی نیز در حوزه غرب کشور ۱۲ میدان توسعه نیافته است.

وی یادآور شد: حجم ذخایر قابل استحصال در این منطقه ۲ میلیارد و ۵۹۲ میلیون بشکه است که ۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون بشکه مربوط به حوزه میادین توسعه یافته و ۱۸۰ میلیون بشکه مربوط به حوزه های میادین توسعه نیافته است که ظرفیت بزرگی در حوزه سرمایه گذاری در استان به شمار می رود.

مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب کشور با اشاره به اینکه در حوزه گاز ۴.۲۹ تریلیون فوت متر مکعب گاز در مناطق غرب کشور وجود دارد که ۷۳ صدم درصد این ذخایر در میادین توسعه یافته است، گفت: از این میزان 3.5 تریلیون متر مکعب در حوزه میادین توسعه نیافته است و این ذخایر نیز ظرفیت بسیار قابل ارزشمندی برای سرمایه گذاری در زمینه استحصال گاز به ویژه نسبت به مناطق دریایی گاز خیز کشور است.

رضایی تاکید کرد: برای فاز دوم توسعه میدان گازی تنگ بیجار، هلدینگ خلیج فارس ۱۰۲ میلیون دلار پیشنهاد سرمایه گذاری داده است ، در صورتیکه این هلدینگ تمایلی به سرمایه گذاری نداشته باشند، توان اینکه از منابع داخلی به صورت ای پی سی فاز دوم تنگ بیجار انجام شود، وجود دارد.

وی با بیان اینکه اجرای طرح توسعه میدان گازی تنگ بیجار ۱۵۰ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم دارد، اضافه کرد: با اجرای طرح توسعه فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار تولید گاز در استان از ۶.۶ میلیون متر مکعب در روز به ۱۱ میلیون متر مکعب در روز افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۲۱۱٬۴۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha