۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۱
برگزاری نمایشگاه بهاره در پنج شهرستان گلستان| ذخیره میوه شب عید مناسب است
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان:

برگزاری نمایشگاه بهاره در پنج شهرستان گلستان| ذخیره میوه شب عید مناسب است

گرگان-برزعلی، رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه نمایشگاه بهاره در پنج شهرستان استان برگزار می شود، گفت: برای تنظیم بازار میوه شب عید ذخایر متناسبی در استان وجود دارد.

محمد برزعلی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ذخایر متناوبی از مرغ و گوشت را برای ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز تهیه و تامین کرده ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان افزود: در بحث گوشت قرمز و مرغ منجمد توزیع مناسب داشتیم و برای ایام عید و ماه مبارک رمضان نیز کالاهای اساسی به اندازه نیاز استان وجوددارد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه های بهاره در پنج شهرستان استان یادآورشد: نمایشگاه های عرضه کالاهای اساسی و تنظیم بازاری در شهرهای گرگان، گنبدکاووس، بندرگز، بندرترکمن و علی آبادکتول پیش بینی شده که با تخفیف مناسبی نسبت به بازار به مردم عرضه می شود.

برزعلی با بیان اینکه ۵۰ درصد اقلام حمایتی و تنظیم بازار در نمایشگاه ها عرضه می شود، اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها تا ۲۸ اسفند دایر است و کالاهای اساسی و مورد نیاز سفره عید با تخفیف ۱۰ تا ۳۰ درصدی در اختیار مردم قرار می گیرد.

برزعلی با بیان اینکه سازمان جهادکشاورزی در تهیه، تامین و توزیع کالاهای اساسی اقدامات و برنامه ریزی مناسبی داشته، خاطرنشان کرد: ذخایر متناوبی از مرغ و گوشت قرمز را برای ماه مبارک رمضان و ایام عید نوروز تهیه و تامین کرده ایم.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان درباره نحوه قیمت گذاری اجناس و اقلام افزود: در قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان که در سال ۱۳۸۸ به تصویب رسید مقرر شد که مسئولیت بحث قیمت گذاری به سازمان صمت واگذار شود.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در روزهای اخیر روند افزایشی داشته، تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت گوشت قرمز در استان مسائل فنی پرورش دام است که در روز های گذشته با توزیع گوشت قرمز در بازار کاهش قیمت آن را شاهد بوده ایم.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان، برای تنظیم بازار قیمت گوشت در بازار این کالا تا کنون ۳۷۸ هزار کیلوگرم و ۳۱۴ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد در استان توزیع شده و به دست مصرف کننده رسیده است.

برزعلی با بیان اینکه برای تنظیم بازار میوه شب عید ذخایر متناسبی در استان وجوددارد، اظهار کرد: در مجموع ۱۰۰ تن سیب و پرتقال توسط تعاون روستایی استان در روزهای پایانی سال در بازار توزیع می شود که قیمت آنها ۱۰ درصد نرخ بازار است.

کد خبر: ۲۱۱٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha