۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
صادرات کالا از گمرک زنجان ۹ درصد فزایش داشته است
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان:

صادرات کالا از گمرک زنجان ۹ درصد فزایش داشته است

زنجان-نادری،مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان،گفت: : طی ۱۱ ماه سالجاری میزان صادرات کالا از گمرک زنجان به لحاظ ارزشی با افزایش ۹ درصدی به ۵۳۴ میلیون دلار رسیده است.

محمدرضا نادری در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: طی ۱۱ ماه سالجاری میزان صادرات کالا از گمرک زنجان به لحاظ ارزشی با افزایش ۹ درصدی به ۵۳۴ میلیون دلار رسیده است.

وی ابراز کرد: میزان درآمد گمرک استان در سال جاری ۴۱ درصد افزایش داشته است و ترکیه، عراق، امارات عربی متحده شرکای اول تجاری گمرک زنجان در زمینه صادرات هستند.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان زنجان، گفت: عمده کالاهای صادراتی شامل شمش روی-ترانسفورماتور-شمش فولادی، پروفیل و میلگرد است.

نادری به واردات کالا از طریق گمرک زنجان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال ۱۴۰۱ به لحاظ ارزشی ۵۶۹ میلیون دلار به گمرک زنجان کالا وارد شده است که در مقایسه با ۱۱ ماهه سال گذشته ۲۷ درصد رشد داشته است.

وی تاکید کرد: بیشتر کالاها از کشورهای ترکیه، سوئیس و امارات متحده عربی وارد شده که عمده آنها مواد اولیه تولید و ماشین آلات خطوط تولیدی واحدهای صنعتی بوده و هر تن کالای وارداتی از گمرک زنجان ۱۲۱۲ دلار و هر تن کالای صادراتی نیز ۲۰۷۳ دلار ارزش دارد.

کد خبر: ۲۱۱٬۳۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha