۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
بستر سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در کرمان فراهم می‌شود
سفیر چین در ایران:

بستر سرمایه‌گذاری شرکت‌های چینی در کرمان فراهم می‌شود

کرمان- سفیر چین در ایران گفت: به دنبال ایجاد بستر سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های چینی در استان کرمان هستیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، چنگ هوآ در دیدار با استاندار کرمان اظهار کرد: دوستی دو کشور چین و ایران بسیار دیرینه است و کرمان شهری باستانی با قدمتی کهن است.

وی با اشاره به بازدید خود از باغ شاهزاده ماهان، عنوان کرد: یک شرکت خودروسازی چینی در بم داریم که از همکاری استان با این شرکت خودروسازی تشکر می‌کنم.

سفیر چین تصریح کرد: سفر رئیسی رئیس جمهور ایران به چین موفقیت‌آمیز بوده و دستاوردهای زیادی داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این سفر ۱۷ تفاهمنامه همکاری امضا شده است، تصریح کرد: روز گذشته دبیر شورای عالی امنیت ملی با نماینده عربستان دیدار و به توافق خوبی دست پیدا کردند، بر همین اساس چین همواره مایل به توسعه و ثبات منطقه است.

چنگ هوآ ابراز داشت: امروز رایزن بازرگانی سفارت نیز ما را همراهی می‌کند، چراکه به دنبال ایجاد بستر سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های چینی در استان کرمان هستیم.

وی با اشاره به اینکه کرمان پهناورترین استان کشور است، بیان داشت: در سه سال اخیر به دلیل شیوع بیماری کرونا توریست‌های چینی امکان سفر به هیچ کشوری را نداشتند اما در روز گذشته این امکان مهیا شد و توریست‌های چینی امکان سفر به ۴۰ کشور از جمله ایران را دارند.

سفیر چین، محصولات کشاورزی کرمان به خصوص پسته را بسیار مشهور دانست و افزود: واردات محصولات کشاورزی از ایران توسعه یافته و در حال حاضر چین مجوز واردات تعدادی از محصولات ایران را صادر کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن سند جامع رهبردی دو کشور، توسعه همه جانبه‌ای اتفاق خواهد افتاد.

کد خبر: ۲۱۱٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha