۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
۳۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان اردبیل پرداخت شد
مدیر شعب صندوق امداد ولایت اردبیل در گفتگو با بازار:

۳۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان اردبیل پرداخت شد

اردبیل- حسن‌زاده، مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت اردبیل گفت: طی شش سال اخیر که از تاسیس صندوق امداد ولایت در استان می‌گذرد ۳۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان پرداخت شده است.

قدیر حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از سال ۹۵ در استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کرده و تلاش می کند تا پرداخت تسهیلات را به نیازمندان و گروه های آُسیب دیده انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: شعار این صندوق «اینجا محل تجمع خیرین» بوده و از تاسیس با اتصال به شبکه بانکی کشور سعی می کند تا خدماتی را با نظارت بانک مرکزی و پشتیبانی بانک ملی انجام دهد.

مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان اردبیل بیان کرد: صندوق به دور از نگاه انتفاعی تنها هدفش جذب کمک های خیرین و عموم مردم است تا در قالب قرض الحسنه بتواند یاریگر نیازمندان در حوزه های اشتغال، درمان، تحصیل، تامین جهیزیه، مسایل فرهنگی و طرح های محرومیت زدایی باشد.

حسن زاده تصریح کرد: این صندوق تسهیلات ۵ تا ۵۰ میلیون تومانی را پرداخت می کند و برای تسهیلات کمتر از ۱۰۰ میلیون ریال نیز هیچ کارمزدی را دریافت نمی کند.

وی افزود: برای تسهیلات بالای ۱۰ میلیون تومان سه درصد کارمزد آن هم یک بار دریافت می شود و به هیچ وجه تسهیلات پرداختی شامل جرایم و یا سایر تاخیر و تادیه نیست.

مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان اردبیل گفت: تسهیلات این صندوی بلندمدت بوده و مختص نیازمندان است و از طریق معرفی کمیته امداد پرداخت این تسهیلات در کوتاهترین زمان انجام می شود.

حسن زاده با اشاره به طرح های متفاوت اجرایی در این صندوق برای پرداخت تسهیلات به نیازمندان اظهار کرد: در قالب طرح عادی پرداختی تسهیلات به صورت حضوری و حتی به غیرحضوری و با افتتاح حساب انجام می شود و در طرح ویژه سپرده گذار به ازای مبلغ سپرده گذاری افرادی را معرفی می کند تا پرداخت تسهیلات انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: مساجد و مراکز نیکوکاری نیز می توانند با سپرده گذاری و مسدود کردن آن تا دو برابر برای افراد معرفی شده نیازمند پرداخت تسهیلات را هدفگذاری کنند و ما در قالب طرح مسئولیت اجتماعی سعی داریم از ظرفیت خیرین برای پرداخت تسهیلات استفاده کنیم که این امر نیز با استقبال خوبی روبرو شده است.

مدیر شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان اردبیل اجرای طرح قرض ماندگار را یادآور شد و بیان کرد: در این طرح به ازای پرداخت مبالغی از سوی خیرین به صورت بلاعوض به این صندوق تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان پرداخت می شود تا شاهد گره گشایی از مشکلات آنها باشیم.

حسن زاده با بیان اینکه از زمان تاسیس صندوق به تعداد ۳۷ هزار فقره تسهیلات پرداخت شده است، افزود: مبلغ این تسهیلات دو هزار و ۴۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی گفت: وامی که هم اکنون در دست مردم است به تعداد ۲۲ هزار فقره و به ارزش ۱۵۰ میلیارد تومان است و از زمان فعالیت این صندوق بیش از ۱۲۱ هزار نفر به ارزش ۵۵۲ میلیارد ریال تسهیلات از این صندوق به اشکال مختلف دریافت کرده اند.

کد خبر: ۲۱۱٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha