۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷
ثبت نام تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سامانه حد مجاز آلاینده  درزنجان آغاز شد
سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

ثبت نام تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سامانه حد مجاز آلاینده درزنجان آغاز شد

زنجان-سرپرست گروه محیط زیست و سلامت غذای سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: ثبت نام تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سامانه حد مجاز آلاینده جهت اخذ نشان استاندارد محصول سالم و گواهی شده در استان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از جهاد کشاورزی زنجان بهروز فرخی گفت: ثبت نام تولیدکنندگان بخش کشاورزی در سامانه حد مجاز آلاینده جهت اخذ نشان استاندارد محصول سالم و گواهی شده آغاز شد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی برای مصرف کننده، تولید کمی توام با افزایش کیفیت و حفظ سلامت محصول از اساسی‌ترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی بوده است.

وی گفت: تولیدکنندگان بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به سامانه حد مجاز آلاینده ثبت نام اولیه را انجام دهند مراکز خدمات شهرستان‌های جهاد کشاورزی پس از بررسی‌های لازم و تایید پرونده الکترونیکی کشاورز به مدیر کنترل کیفی و شرکت بازرسی جهت انجام کار ارجاع داده می‌شود، پس از اتمام فرایند تولید و تکمیل تمامی مدارک با بررسی گروه محیط زیست و در نهایت با تایید ریاست سازمان جهاد کشاورزی محصول تولیدی جهت اخذ کد ۹ رقمی و دریافت نشان استاندارد محصول سالم و گواهی شده به اداره کل استاندارد ارجاع داده می‌شود.

فرخی تاکید کرد: عرضه و فروش محصول سالم که فاقد افت کش و سموم بوده و میزان آلاینده ها و نیترات در آن از حد مجاز پایین‌تر خواهد بود علاوه بر مرغوبیت و بازار پسندی عرضه‌اش برای تولید کننده اقتصادی‌تر است.

وی، گفت: کد ۹ رقمی استاندارد محصول گواهی شده قابلیت ردیابی داشته و 50 رکورد اطلاعاتی از جمله مشخصات جغرافیایی زمین، آزمایشات خاک، نوع کود و سموم مصرفی و..در دسترس مصرف کنندگان می‌تواند قرار بگیرد. 

کد خبر: ۲۱٬۱۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha