۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
وضع تحریم های گسترده کانادا علیه واردات آلومینیوم و فولاد روسیه
وزیر دارایی کانادا خبر داد

وضع تحریم های گسترده کانادا علیه واردات آلومینیوم و فولاد روسیه

دولت کانادا با صدور بیانیه ای رسمی از تحریم واردات تمامی محصولات مرتبط با بخش آلومینیوم و فولاد صادراتی روسیه به این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، دولت کانادا با صدور بیانیه ای رسمی از تحریم واردات تمامی محصولات مرتبط با بخش آلومینیوم و فولاد صادراتی روسیه به این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، دولت کانادا فروش آلومینیوم و فولاد را راهی برای تامین مالی جنگ اوکراین از سوی مسکو دانسته و به همین دلیل، تحریم هایی گسترده علیه واردات تمامی مشتقات این دو فلز اساسی اعمال کرد.

«کریستیا فریلند» وزیر دارایی کانادا در خصوص وضع این تحریم ها گفت: اوکراین می تواند و باید در این جنگ پیروز شود. ما هر کاری بتوانیم برای قطع و محدودیت درآمدهای مسکو و توقف جنگ علیه اوکراین انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما خواستار حصول اطمینان از این موضوع هستیم که مسکو توان پرداخت هزینه های جنگ از طریق فروش آلومینیوم و فولاد در کانادا را نداشته باشد و در این خصوص، تمامی اقدامات لازم را به همکاری و هماهنگی ایالات متحده انجام خواهیم داد.

لازم به ذکر است، بنابر بیانیه صادر شده از سوی وزیر دارایی کانادا، واردات تمامی محصولات مرتبط با آلومینیوم و فولاد به صورت خام و فرآوری شده و یا در قبال محصولاتی چون لوله یا شمش از روسیه اکیدا ممموع اعلام شده است.

کانادا از جمله کشورهای غربی است که سخت ترین تحریم ها را علیه صنایع و بیش از ۱۶۰۰ شخص حقیقی و حقوقی روسیه اعمال کرده و تاکنون بیش از ۳.۶ میلیون دلار به اوکراین کمک مالی و نظامی کرده است.

کد خبر: ۲۱۱٬۰۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha