۱۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
پایمال شدن حقوق کارگران پنهان در فراز و فرود تورم کشور
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

پایمال شدن حقوق کارگران پنهان در فراز و فرود تورم کشور

اصفهان- برشان؛ دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان گفت: متاسفانه تا زمانی که کارگران ادعایی نداشته باشند و پنهان بمانند، کاری نمی شود برای پایمال شدن حقوق آنها کرد.

اصغر برشان در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هرساله شاهد عدم تناسب سبد هزینه زندگی و افزایش مزد کارگران هستیم که البته تحریم‌ها در این عدم توانایی کارفرما در پرداخت دستمزدها و نابرابری عرضه و تقاضا موثر بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که وضعیت مزد بگیران و کارگران در کارگاه ها به بدترین شکل ممکن است و آیا قوانین کار در این زمینه خط مشی مشخصی دارد یا خیر می گوید: متاسفانه تا زمانی که این کارگران ادعایی نداشته باشند و پنهان بمانند، کاری نمی شود برای پایمال شدن حقوق آنها کرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان تاکید کرد: شرایط اقتصادی نامناسب، تأثیر مستقیمی بر وضعیت مزدبگیران دارد و هر روز وضعیت آنها بدتر از پیش می شود.

وی ادامه داد: نمی توانیم به کارگران حق ندهیم به این خاطر که آنها نگران بیکار شدن هستند و برای همین اقدام به شکایت نمی کنند.

برشان در ارتباط با مشکلات کارگران عرصه قالیشویی ابراز کرد: هم اکنون در عرصه قالیشویی میزان تقاضا با عرضه کار در یک کفه ترازو قرار نمی گیرد و بنابراین برخی از کارفرمایان هم از این مسئله استفاده کرده و به نفع خود قوانین کار را زیرپا می گذارند و با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال از زیر بار پرداخت عیدی و پاداش شانه خالی می کنند.

کد خبر: ۲۱۰٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha