۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
خرید اینترنتی در آذربایجان غربی ۱۳۵ درصد افزایش یافت
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی:

خرید اینترنتی در آذربایجان غربی ۱۳۵ درصد افزایش یافت

ارومیه - مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از افزایش ۱۳۵ درصدی خرید اینترنتی در فروردین ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، قاسم جلیلی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در نشستی با مدیران حوزه ارتباطات استان و در محل اداره کل ارتباطات و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به الگوی خرید مردم در دوران کرونا گفت: با شیوع کرونا الگوی خرید مردم استان تغییر یافته و میزان خرید اینترنتی در این مدت با رشد بالایی روبرو شد.

وی با اشاره به استقبال مردم برای رفع نیازمندی های خود با استفاده از بستر اینترنتی گفت: در فروردین ۹۹، میزان خرید اینترنتی از ۲۸ هزار مرسوله به ۶۵ هزار مورد رسید که شاهد رشد ۱۳۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این خصوص هستیم.

جلیلی نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه خرید اینترنتی و ایجاد بسترهای لازم گفت: پست استان نسبت به تجهیز ۱۲۵ نامه رسان به دستگاه پوز اقدام کرده تا مردم  هزینه های پستی را به راحتی از طریق کارت اعتباری تامین کنند که در شرایط کرونایی نیز این موضوع در بحث توسعه تجارت الکترونیک موثر بوده است.

وی در خصوص میزان مرسوله ارسالی توسط پست استان در سال گذشته گفت: پست استان در سال ۹۸، چهار میلیون و ۱۷۰ هزار مرسوله قبول و به اقصی نقاط کشور ارسال کرده است که از این تعداد یک میلیون و ۱۲۵ هزار مرسوله پیشتاز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی افزود: در راستای اجرای تفاهم نامه مابین اداره کل ثبت اسناد و املاک و دفاتر ثبت اسناد استان با اداره کل پست آذربایجان غربی، سیستم مکانیزه ارسال مدارک از طریق اتوماسیون و صدور سند مالکیت تک برگی توسط اداره کل ثبت اسناد و توزیع آن توسط همکاران نامه رسان در سطح شهرستان ارومیه راه اندازی شده است و بقیه شهرستان‌ها نیز تا پایان خرداد ماه به سیستم مکانیزه مذکور مجهز می شوند.

وی همچنین با اعلام گزارشی از سیم کارهای توزیع شده برای سرپرستان خانوار در استان نیز گفت: در این زمینه بیش از ۲۰ هزار عدد سیم کارت همراه اول و ایرانسل و رایتل در سطح استان توزیع شد.

کد خبر: ۲۱٬۰۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha