۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
عملیات اجرایی ناحیه صنعتی تویه دروار آغاز شد
با حضور مسئولان؛

عملیات اجرایی ناحیه صنعتی تویه دروار آغاز شد

دامغان- آئین آغاز به کار عملیات اجرایی ناحیه صنعتی تویه دروار شهرستان دامغان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و همچنین فعالان حوزه تولید و صنعت، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بازار، آئین آغاز به کار ناحیه صنعتی تویه دروار دامغان صبح پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از فعالان تولیدی همچنین مسئولان شرکت شهرک های صنعتی استان سمنان در تویه دروار دامغان برگزار شد.

تویه دروار از توابع شهرستان دامغان است که در واقع یک نوع هاب صنعتی در بخش مبلمان و مصنوعات چوبی در استان سمنان محسوب می شود. ایجاد مجتمع صنعتی یا ناحیه صنعتی برای تمرکز سرمایه گذاران تولیدی از جمله طرح هایی بود که در طول سال های اخیر در شهرستان دامغان دنبال می شد.

واگذاری ۴۴ هکتار زمین

نماینده دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه ناحیه صنعتی تویه دروار در ۴۴ هکتار زمین ساخته می شود، گفت: امروز در حالی کلنگ زنی ساخت این ناحیه صنعتی بر زمین زده می شود که همزمان میزخدمتی نیز برای نام نویسی از داوطبان دریافت زمین و سرمایه گذاری نیز توامان انجام می پذیرد.

علی اکبر علیزاده برمی با بیان اینکه ناحیه صنعتی مذکور در بخش مواد سلولوزی، مصنوعات چوبی و مواد غذایی می تواند فعالیت های چشم گیری داشته و سرمایه های بسیاری را جذب کند، تاکید داشت: تمام مجوزهای لازم زیست محیطی، برق، آب، گاز و زیرساخت ها برای این ناحیه اخذ شده است.

وی همچنین از برگزاری نشستی در شهرستان ساری برای جذب سرمایه های خارج از شهرستان دامغان نیز خبر داد و بیان کرد: تلاش داریم تا دامغانی های مقیم دیگر استان ها را نیز برای سرمایه گذاری جذب کنیم.

ایجاد هاب صنعتی

سلیمانی مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی دامغان نیز ضمن اشاره به استعدادهای صنعتی تویه دروار، گفت: با توجه به ظرفیت های اساسی تولیدی در این منطقه، ایجاد یک هاب صنعتی و یک ناحیه صنعتی در زمره مطالبات مردم و سرمایه گذاران بود که امروز شاهد انجام عملیات اجرایی آن هستیم.

به گزارش بازار، راه اندازی منطقه صنعتی تویه دروار می‌تواند در آینده نزدیک ارتقای اشتغال و توسعه صنعتی منطقه را به ارمغان بیاورد. در مجموع باید گفت شهرستان دامغان علاوه بر استعدادهای کشاورزی و باغی و زراعی، به ویژه پسته، از ظرفیت‌های خوب تولیدی در بخش‌های صنعتی نیز برخوردار است.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha