۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶
۱۰۰ درصد مناطق شهری کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند
با گازدار شدن شهر چناره؛

۱۰۰ درصد مناطق شهری کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند

سنندج – با افتتاح شبکه گازرسانی به شهر چناره در شهرستان مریوان از این پس ۱۰۰ درصد مناطق شهری استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

به گزارش خبرنگار بازار، طرح گازرسانی به شهر چناره و ۱۷ روستای شهرستان مریوان طی مراسمی با حضور استاندار کردستان و شماری دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی روز چهارشنبه به بهره برداری رسید.

با بهره برداری از این پروژه از این پس، ۱۰۰ درصد از مناطق شهری استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند و میزان نفوذ شبکه گازرسانی در مناطق روستایی این استان نیز با افزایش مواجه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان در مراسم افتتاح و بهره برداری از این پروژه، افزود: با بهره برداری از گازرسانی به شهر چناره، از این پس ۱۰۰ درصد مناطق شهری استان کردستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

احمد فعله‌گری اضافه کرد: امروز همزمان ۱۷ روستای بخش سرشیو و کوماسی این شهرستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند.

وی با اشاره به میزان اعتبار هزینه شده برای بهره برداری از این پروژه ها، بیان کرد: در مجموع ۲ میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان برای این طرح اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه در این طرح بیش از ۵۰ کیلومتر خط فشار قوی گاز انجام شده، گفت: از ویژگی مهم این طرح اتصال شبکه گاز سراسری سه شهر مریوان، سقز و بانه است که در شرایط بحرانی و فصل سرد، شبکه گاز این سه شهر همدیگر را پشتیبانی کنند.

وی اظهار کرد: یکی از مصوبات سفر ریاست جمهوری در خرداد امسال گازرسانی به شهر چناره و ۹۵ روستای مریوان بود که در کمتر از ۱۰ ماه این پروژه اجرایی شده و خوشبختانه امروز به بهره‌برداری رسید.

در ادامه این مراسم استاندار کردستان و نماینده مردم شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی هم ضمن تبریک به مردم چناره و روستاهای اطراف، از تقویت خدمت رسانی به مردم در این منطقه خبر دادند.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha