۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۹
رونق تولید مبل در آستانه نوروز

رونق تولید مبل در آستانه نوروز

فعالان صنعت مبلمان می‌گویند: تولید در این صنعت رونق گرفته و سفارش‌ها در آستانه سال نو افزایش یافته است.

به گزارش بازار، شمارش معکوس پایان سال ۱۴۰۱ آغاز شده و بازار خریدهای شب عید رونق پیدا کرده و بازدیدها، ثبت سفارش‌ها و فروش در بازار مبلمان نشان از رونق در کارگاه‌های تولیدی این کالای آمیخته با هنر و صنعت است.

تولیدکنندگان صنعت مبلمان معتقدند با رونق خرید در روزهای پایانی سال، سفارش گیری در برخی واحدها تا سه برابر افزایش یافته و این افزایش سفارش، تاثیری در کاهش کیفیت نداشته است.

به گفته رئیس اتحادیه درودگران؛ صنعت مبلمان یکی از صنایع زودبازده است که حدود ۶۰ هزار واحد صنفی و ۲ هزار واحد صنعتی در حوزه مبلمان در آن مشغول به کار هستند و ۱۰ درصد از اشتغال کل کشور را به خود اختصاص داده اند.

هرچند بازار این روزهای صنعت مبلمان سکه است، اما تولیدکنندگان این کالا گلایه‌هایی دارند، آقای دادشی یکی از تولید مبلمان خواستار رفع مشکلات تامین مواد اولیه است و می‌گوید: نتیجه کمبود و یا در دسترس نبودن مواد اولیه، افزایش قیمت مبلمان برای مصرف کننده نهایی است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان معتقد است: با رفع انحصار در تأمین مواد اولیه، صنعت مبلمان، جهش تولید و اشتغال را تجربه خواهد کرد.

وی با اشاره رونق تولید مبل در کشور گفت: در حال حاضر سالانه ۷۰ میلیون دلار صادرات داریم و با توجه به ظرفیت‌های موجود در این صنعت، امیدواریم این آمار را به ۵۰۰ میلیون دلار برسانیم، اما وجود واسطه بین تامین کننده مواد اولیه و تولیدکننده محصول نهایی باعث افزایش قیمت این کالا شده است.

رئیس اتحادیه درودگران و مبل سازان می‌گوید: در صورت واردات مواد اولیه و همچنین حمایت از تولیدکنندگان مواد اولیه داخلی و نظارت بر آن‌ها قیمت‌ها اصلاح خواهند شد.

کد خبر: ۲۱۰٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha