۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

صدور پایان کار بدون برچسب انرژی ممنوع است| بناهای دو نقشه‌ای معضل ساختمان سازی یزد

یزد- فرهمند، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد گفت: از سال آینده دادن پایان کار بدون برچسب انرژی در استان امکان‌پذیر نیست.

مجتبی فرهمند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: در حال حاضر کل کشور با بحران انرژی مواجه شده به همین منظور و برای جلوگیری از اتلاف انرژی در بخش ساختمان سازی از سال ۱۴۰۲، دادن پایان کار بدون داشتن برچسب انرژی امکانپذیر نیست.

وی با اشاره به جلسه ای که با وزیر راه و شهرسازی برگزار شده بود، ادامه داد: در این جلسه بر داشتن برچسب انرژی و رده بندی انرژی تاکید شد.

فرهمند ادامه داد: داشتن رده بندی انرژی به این معناست که در یک آپارتمان، واحدها شبیه به هم باشند اما رده بندی انرژی یک واحد ای سی پلاس و یکی ای سی باشد، طبیعتا در این ساختمان نحوه باز شدن پنجره ها و عایق بندی تاثیر خود را بر قبوض نشان می دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد افزود: وظیفه قانونی ما این است که تا پایان سال موضوع انرژی را در ساختمان‌هایمان به جریان بیاندازیم.

به گفته فرهمند، عمده ساختمان‌های در حال ساخت در سطح استان و شهر یزد در کنترل نظارت واقعی ما نیست و دلیل این امر دو نقشه ای بودن ساختمان ها است یعنی پروانه ساخت با آنچه که ساخته و اجرایی شده، متفاوت است.

وی ادامه داد: دادستانی اختیار معرفی ساختمان نا ایمن را به نظام مهندسی داده است اما چون ما اطلاعی از وضعیت ساخت و سازهای استان به صورت دقیق نداریم، نمی توانیم شخصی را احضار کنیم.

فرهمند نسبت به پروژه های بزرگ ابراز خرسندی کرد و گفت: در پروژه های بزرگ استان شرایط خوبی داریم.

کد خبر: ۲۱۰٬۷۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha