۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۳
تعریف هزینه واقعی آموزش‌های مهارتی کارآموزان
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مطرح کرد

تعریف هزینه واقعی آموزش‌های مهارتی کارآموزان

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تعریف هزینه واقعی آموزش‌های مهارتی کارآموزان در راستای ارائه آموزش‌های واقعی و باکیفیت تأکید کرد.

به گزارش بازار، غلامحسین حسینی نیا، با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به دنبال واگذاری آموزش‌ها به بخش خصوصی و پررنگ کردن نقش حاکمیتی و نظارتی است، افزود: این سازمان، متولی ارائه آموزش‌های مهارتی است؛ نه متصدی آن و در جایی که بخش خصوصی قادر به سرمایه گذاری نیست و یا علاقه‌ای برای ورود ندارد، بخش دولتی پاسخگوی نیاز مهارتی خواهد بود.

وی از واگذاری سنجش مهارت به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد خبر داد و بیان داشت: آیین‌نامه واگذاری سنجش مهارت به آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد تدوین شده است که آموزشگاه‌هایی که دارای صلاحیت و مؤلفه‌های سنجش مهارت و صلاحیت حرفه‌ای و مورد تأیید سازمان می‌باشند؛ بتوانند از کارآموزان سنجش مهارت به عمل آورند.

معاون وزیر کار، حفظ شأن و منزلت گواهینامه‌های مهارت را خط قرمز سازمان برشمرد و اظهار داشت: جلوگیری از صدور حتی یک مورد گواهینامه خلاف در دستور کار سازمان قرار دارد و اشد مجازات بدون هیچ‌گونه اغماض برای متخلفان در این زمینه اعمال می‌شود.

وی اعطای گواهینامه مهارت به کسی که شایستگی و صلاحیتش را ندارد، خیانت بزرگ و شریک شدن در جنایات خواند و افزود: آموزش، متاعی بسیار ارزشمند است و آموزشگاه‌هایی موفق خواهند بود که از مرزهای تکنولوژی روز دنیا عبور کنند و آموزش‌های برافکن، استارتاپی و نوآورانه را ارائه دهند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای با تأکید بر اهتمام ویژه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد به گسترش دیپلماسی مهارت، اذعان داشت: تقاضای نیروی کار ماهر در داخل و خارج از کشور زیاد شده است و بسیاری از کشورها، نظیر ارمنستان، تاجیکستان، آفریقای جنوبی و ... به دنبال گسترش همکاری‌های آموزشی و اعزام نیروی کار ماهر به کشورشان هستند.

وی تصریح کرد: در نظـام نویـن آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، سـعی شـده اســت، ارائه آموزش‌های مهارتی بــا هدایــت و به‌کارگیری قابلیت‌های بخــش خصوصــی با هدف تربیت منابع انسانی ماهر به آموزشگاه‌های فنـی و حرفه‌ای آزاد محول شود.

حسینی نیا در پایان، آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای را در خصوص واگذاری کارگاه‌های آموزشی مراکز دولتی به بخش خصوصی با هدف توسعه آموزش‌های مهارتی توسط مردم، اعلام داشت.

کد خبر: ۲۱۰٬۶۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha