۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۹
دبیرخانه شورای عالی انرژی باید فعال تر شود
رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

دبیرخانه شورای عالی انرژی باید فعال تر شود

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: پیگیر هستیم که جلسات شورای عالی انرژی، بیش از یک بار در سال برگزار شود و دبیرخانه آن که اکنون زیر نظر سازمان برنامه و بودجه است را به جایی منتقل کنیم که موثر باشد.

به گزارش بازار، فریدون حسنوند، با اشاره به ارائه دو گزارش درباره ناترازی گاز در جلسات غیرعلنی و علنی مجلس گفت: در الحاقیه تبصره (۱) بودجه سال ۱۴۰۲، سعی کردیم حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه گاز و فعالیت های شرکت ملی نفت که به تولید گاز بر می گردد، برای سرمایه گذاری در نظر بگیریم.

وی افزود: آن گزارش ها و تاثیرشان در جلسات سران قوا و همچنین پیگیری ها و سیاست گذاری ها، منجر به این شد که نمایندگان مجلس در بودجه ۱۴۰۲ به این موضوع توجه جدی داشته باشند و امیدواریم که آثار آن را ببینیم.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به این سوال که مجلس چه نظارتی بر اجرای قانون بر زمین مانده اصلاح الگوی مصرف انرژی مصوب سال ۱۳۸۹ دارد؟، گفت: در اعتبارات بودجه، دو بال را برای دولت تعریف کردیم که انجام دهد؛ یکی سرمایه گذاری و دیگری، بهینه سازی و جلوگیری از هدررفت انرژی است.

وی ادامه داد: در بحث تقنیح و نظارت نیز سعی کردیم که به ساختار بهینه سازی توجه کنیم. وزارتخانه های مختلف با این موضوع را به کمیسیون دعوت کردیم و به دنبال اصلاح ساختار در این حوزه هستیم.

حسنوند تاکید کرد: پیگیر هستیم که جلسات شورای عالی انرژی، بیش از یک بار در سال برگزار شود. در ارتباط با شورای عالی انرژی نیز، جلسات برگزار شده اما به دنبال این هستیم که دبیرخانه آن که اکنون زیر نظر سازمان برنامه و بودجه است را به جایی منتقل کنیم که موثر باشد.

کد خبر: ۲۱۰٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha