۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
کاهش نرخ یورو به دلار در بازار فارکس| چرا نرخ EUR/USD به ۱.۰۶ رسید؟
تحلیل بازار فارکس؛

کاهش نرخ یورو به دلار در بازار فارکس| چرا نرخ EUR/USD به ۱.۰۶ رسید؟

جفت ارز یورو به دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح دو هفته ای خود طی در روز دوشنبه، صبح روز سه شنبه با ریزش مواجه شده و به ۱.۰۶ رسید.

به گزارش بازار، جفت ارز یورو به دلار پس از رسیدن به بالاترین سطح دو هفته ای خود در روز دوشنبه، صبح روز سه شنبه با ریزش مواجه شده و به ۱.۰۶ رسید.

در همین حال، هلدینگ بانکی و سرمایه گذاری ING با انتشار گزارشی در خصوص این جفت ارز، دلیل افزایش ارزش روز دوشنبه یورو به دلار را اظهارات مقامات بانک مرکزی اروپا مبنی بر تصمیم احتمالی این بانک برای افزایش چهار مرحله ای رخ بهره بانکی طی ماه های آتی دانسته که قرار است در هر مرحله، این نرخ به میزان ۵۰ واحد افزایش یابد.

«فیلیپ لین» اقتصاددان ارشد ING در خصوص دلیل افزایش ارزش یورو در برابر دلار در روز سه شنبه گفت که احساسات بازار نسبت به این بیانیه واکنش نشان داده است. با اینحال، ING در گزارش خود تاکید کرده که با توجه به جلسه پیش روی جروم پاول با اعضای کنگره آمریکا، امکان بازگشت این نرخ به کانال ۱.۰۷ وجود دارد.

لازم به ذکر است، جروم پاول رئیس فدرال رزرو قرار است از روز سه شنبه و طی جلسه ای دو روزه با اعضای کنگره آمریکا، گزارش رسمی خود از آخرین وضعیت اقتصاد این کشور و شاخص های مهم اقتصادی آن همچون نرخ بیکاری، هزینه تولید، اعتماد مصرف کننده و ... را ارائه کرده و برنامه خود در خصوص سیاست افزایش نرخ بهره بانکی را اعلام نماید.

در صورت موافقت اعضای کنگره با ادامه این سیاست، می توان منتظر افزایش نرخ شاخص دلار و در نتیجه افزایش نرخ یورو به دلار بود.

کد خبر: ۲۱۰٬۶۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha