۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۶
انواع لوله گلخانه ای، کاربردها و قیمت‌های آن

انواع لوله گلخانه ای، کاربردها و قیمت‌های آن

لوله گلخانه ای یکی از انواع لوله‌های فولادی پوشیده شده با روی هستند که به دلیل نوع فرآیند تولید متفاوتی که دارند، انواع لوله گلخانه ای، کاربردها و قیمت‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.

بازار: لوله گلخانه ای یکی از انواع لوله‌های فولادی پوشیده شده با روی هستند که به دلیل نوع فرآیند تولید متفاوتی که دارند، انواع لوله گلخانه ای، کاربردها و قیمت‌های آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. به منظور افزایش پیدا کردن مقاومت لوله‌ها در برابر آب و رطوبت موجود در گلخانه، پوشش گالوانیزه در این محصولات اهمیت زیادی دارد که به‌منظور جلوگیری از زنگ زدگی قسمت داخلی و بیرونی، لوله گلخانه ای را با روش گالوانیزه گرم با استفاده از غوطه‌وری و طبق استانداردهای جهانی به تولید می‌رسانند که حفظ استانداردها جهت ساخت اهمیت زیادی دارد.

قیمت لوله گلخانه ای با توجه به نوع فرآیند تولید و سایز، ضخامت‌هایی که دارند متغیر بوده و دارای قیمتی ثابت نیستند. فروشگاه اینترنتی آهن پرو یکی از فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش لوله گلخانه و دیگر انواع لوله‌ها است که با مناسب‌ترین قیمت، بهترین محصولات را از درب کارخانه به‌فروش می‌رساند.

انواع لوله گلخانه ای، کاربردها و قیمت‌های آن

کاربرد لوله گالوانیزه گلخانه

اسکلت گلخانه را می‌توان بر پایه‌ی انواع مصالح و لوله های مختلف بنا کرد، اما در این میان با توجه به تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است، لوله گالوانیزه گلخانه ای به عنوان بهترین لوله برای ساخت گلخانه انتخاب شده است، چراکه با ساخت گلخانه با لوله گلخانه ای، سازه ای سبک با استحکامی بالا، طول عمر بالا در برابر رطوبت خواهید داشت که در واقع ساخت اسکلت سازه نیز با قیمتی مناسب و ارزان برایتان در خواهد آمد. لوله گالوانیزه گلخانه ای برای ساخت پایه و ستون، سقف سازه‌ها استفاده می‌کنند که به دو روش سرد و گرم نیز به تولید می‌رسند.

انواع لوله گلخانه ای، کاربردها و قیمت‌های آن

انواع لوله گلخانه ای

در حال حاضر برای ساخت گلخانه‌ها از لوله‌های مختلفی اعم از لوله استیل، PVC، آلومینیوم و گالوانیزه استفاده می‌کنند که لوله گالوانیزه در این میان از دسته لوله های با کیفیتی می باشند که خود دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از انواع لوله های گلخانه ای تنها برای مکان های ذکر شده مناسب هستند، چراکه با توجه به فشار و دمایی که ممکن است به لوله وارد شود و محل استفاده، این دسته محصولات به تولید می‌رسند. در واقع برای ساخت گلخانه‌های کوچک و بزرگ می‌توان از انواع لوله گلخانه ای استفاده کرد، چراکه دارای سایز، ابعاد و ضخامت‌های مختلفی هستند.

لوله گالوانیزه صنعتی

لوله گالوانیزه صنعتی یکی از انواع لوله های گلخانه ای هستند که از این محصول جهت انتقال آب و سیالات استفاده می‌کنند و اصلی ترین کاربرد این لوله بهره‌وری در صنعت و ساختمان است. در واقع این نوع لوله‌ها به دلیل استفاده‌های مختلفی که در صنایع دارند، در برابر خوردگی، اکسید و حرارت مقاومت بی نظیری از خود نشان می‌دهند.

انتخاب این نوع لوله گالوانیزه در واقع انتخابی ایمن است که در برابر نیروی گرانش مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهند. به دلیل قیمت بالایی که این نوع لوله‌ها دارند، پروسه طراحی و تولید آن نیز مستلزم زمان‌بری بیشتری است که این عوامل مستقیم روی قیمت لوله گالوانیزه صنعتی تاثیرگذار هستند.

لوله گالوانیزه کشاورزی

از لوله گالوانیزه کشاورزی برای انتقال آب در چاه و قنات‌ها استفاده می‌کنند که در اصل این لوله‌ها دارای یک بافت مقاوم‌ساز درونی نیز هستند. میزان پوشش گالوانیزه در لوله گالوانیزه کشاورزی حداقل ۷۰ میکرون است که انتخاب این نوع لوله‌ها برای استفاده در چاه‌حفاری بهترین انتخاب است. در واقع لوله گالوانیزه از ریزش چاه جلوگیری می‌کند و معمولا از بالا تا پایین چاه با لوله گالوانیزه کشاورزی پوشانده می‌شود. در واقع لوله گالوانیزه کشاورزی در حوزه صنعت و معدن هم کاربردهایی دارند.

لوله گالوانیزه سنگین

لوله گالوانیزه سنگین از دسته انواع لوله‌های سنگین وزنی است که بر پایه گالوانیزه با چگالی و وزنی بیشتر نیز ساخته شده‌اند. در واقع از این نوع لوله‌ها برای مصارف ساختمانی و بهداشتی استفاده می‌کنند که ضخامت لوله گالوانیزه سنگین بیش از ۳ میلی‌متر است و در سایزهای ۲.۱ تا ۸ اینچ در بازار عرضه می‌شوند. در واقع این لوله‌ها دارای وزن و چگالی هماهنگی هستند و از دسته محصولات وارداتی هستند. به دلیل اینکه میزان روی استفاده شده در ساخت لوله گالوانیزه سنگین بیش‌تر از دیگر انواع لوله‌ها است، قیمتی بالاتر به نسبت دیگر لوله های گلخانه ای دارند.

لوله گالوانیزه سبک

لوله گالوانیزه سبک یا لوله گالوانیزه صنعتی از دسته پر ‌فروش‌ترین لوله‌های گلخانه ای هستند که با عنوان لوله مبلی سبک نیز شناخته شده اند. لوله گالوانیزه سبک با فرآیند گرم و سرد به تولید می‌رسد که قیمت لوله گالوانیزه سبک به نسبت دیگر انواع لوله های گلخانه ای مناسب‌تر است.

انواع لوله گلخانه ای، کاربردها و قیمت‌های آن

عوامل موثر بر کاهش یا افزایش قیمت لوله گلخانه ای

در واقع قیمت انواع لوله تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرند که در زمان خرید، قیمت لوله از اهمیت زیادی برخوردار است. قیمت لوله‌های پی وی سی، آلومینیومی و... ارزان‌تر از لوله گلخانه ای است، اما لوله گلخانه ای به دلیل ساخته شدن با فرآیند نورد سرد و گرم دارای کیفیتی بالاتر هستند که دوامی بسیار بالا دارند. در نظر داشته باشید که قیمت لوله گالوانیزه گرم(Hot-dip galvanization) بیشتر از لوله گالوانیزه سرد است و این تفاوت قیمت به دلیل این است که ضخامت لوله گالوانیزه گرم بیشتر و کیفیتی بالاتر دارد.

در زمان خرید لوله، طول، ضخامت و وزن تاثیرات مستقیمی روی یکدیگر می‌گذارند که با افزایش طول و بیشتر شدن وزن، قطعا قیمت انواع لوله گالوانیزه نیز افزایش پیدا می‌کند. در آخر، عوامل تاثیر گذار بر قیمت لوله گلخانه ای را ذکر نموده ایم:

  • جنس
  • وزن
  • طول
  • نوع لوله
  • میزان سایز و ضخامت لوله
  • استاندارد تولید
  • قیمت روز آهن آلات

آهن پرو از دسته فروشگاه‌های معتبر در زمینه فروش لوله گلخانه ای است که با فروش مستقیم و از درب کارخانه شرایط خرید حضوری را نیز مهیا کرده است و بدین طریق تمامی مشتریان می‌توانند با پرداخت هزینه ساخت محصول با نازل ترین قیمت، انواع آهن آلات ساختمانی را خریداری کنند.

کد خبر: ۲۱۰٬۶۰۹

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha