افزایش بیش از ۳۰ درصدی صادرات محصولات دانش بنیان

افزایش بیش از ۳۰ درصدی صادرات محصولات دانش بنیان

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: محصولات دانش بیان و محصولات دارای فناورری پیشرفته ایرانی به بیش از ۸۰ کشور صادر می شود.

به گزارش بازار، امیر حسین میر آبادی در نشست کارشناسی با تحریریه تجارت خارجی گفت: صادرات محصولات دانش بنیان به دلیل ارزش افزوده‌ی خیلی بالایی که دارد مورد توجه دنیاست. سودی که صادرات محصولات دانش بنیان برای کشورها دارد که با هیچ یک از محصولات قابل رقابت نیست. برای همین هر چه صادرات محصولات دانش بنیان را افزایش بدهیم که هم از نظر اقتصادی برای کشور و هم برای شرکت‌های دانش بنیان سودآور است.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در ادامه افزود: طبق آمار رسمی سامانه جامع تجارت میزان صادرات محصولات دانش بنیان و محصولات دارای فناورری پیشرفته در سال ۱۴۰۰ یک و یک دهم میلیارد دلار بوده که با رشد ۳۱ درصد امسال به ۱.۴ دهم میلیارد دلار رسیده است.

وی درباره مقاصد صادراتی محصولات دانش بنیان ایرانی افزود: امسال بیشتر از ۸۰ مقصد صادراتی داشتیم که حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد محصولات راهی به کشوهای همسایه و بعد از آن اروپا می‌شود. امسال میزان محصولات صادراتی و مقاصد صادراتی نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است.

رئیس مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری گفت بر اساس پیش بینی هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان برای امسال افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی بود که این میزان به دلیل افزایش توان شرکت‌های دانش بنیان و تعداد دانش بنیان بیش از ۳۰ درصد رشد کرده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان صادراتی گفت: ۸۰۰۰ شرکت دانش بنیان گواهینامه آن‌ها ثبت دارند که از این تعداد شرکت‌های دانش بنیان بر اساس باشگاه صادراتی محصولات دانش بنیان ۷۰۰ شرکت مستعد صادراتی تا ۵ ستاره دار ارزیابی شده است.

کد خبر: ۲۱۰٬۵۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha