۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶
رشد سلطه اجتماعی دوج کوین با توییت ایلان ماسک

رشد سلطه اجتماعی دوج کوین با توییت ایلان ماسک

دوج کوین ازجمله ارزهای دیجیتال است که تنها محض سرگرمی راه‌اندازی شد و از همان ابتدا هیچ انگیزه‌ای برای پیشرفت نداشت، اما به یک‌باره با ورود ایلان ماسک، همهٔ معاملات بهم ریخت.

به گزارش بازار، دوج کوین ازجمله ارزهای دیجیتال است که تنها محض سرگرمی راه‌اندازی شد و از همان ابتدا هیچ انگیزه‌ای برای پیشرفت نداشت، اما به یک‌باره با ورود ایلان ماسک، همهٔ معاملات بهم ریخت. در حال حاضر قیمت doge نزدیک به ۰.۰۸ دلار است، اما قیمت حداکثری این ارز تا حدود ۰.۷ دلار هم پیش رفته‌است و سرمایه‌گذاران این میم‌کوین، جذابیت این قیمت را مدیون توییت‌های ایلان ماسک هستند.

هنوز مشخص نشده‌است که چرا ایلان ماسک از این شت‌کوین پشتیبانی کرده‌است، این در حالی است که در ماه فوریه ۲۰۲۳ نیز برای این ارز، توئیت دیگری ارسال کرده‌است که البته توییت نامفهوم یا بهتر است بگوییم توییت زیرکانه‌ای بوده‌است. به هر حال رشد قابل توجهی دوج کوین با توییت‌های این مرد محبوب دنیای ارز کلید خورده است.

بررسی سلطهٔ dogecoin

حتماً می‌دانید که ایلان ماسک توییتر را خریداری کرده‌است، اما قبل از این اتفاق، طی دستورالعملی امکان حذف ربات‌ها از این شبکهٔ اجتماعی آغاز شد، اما در کمال ناباوری برخی از حساب‌های مربوط به ارز دوج کوین که تبلیغ این میم‌کوین را می‌کرده‌اند، معلق شده‌اند. در این خصوص بیلی مارکوس که مؤسس این ارز است، نسبت‌به این اوضاع معترض شد و از ایلان ماسک پاسخ خواست. ایلان هم که همیشه از doge حمایت کرده‌است، نسبت‌به این موضوع واکنش نشان داد. درواقع ماسک معتقد است که توییتر در این خصوص زیاده‌روی کرده و حال سعی دارد تا اکانت‌های مسدودشده را به حالت اولیه بازگرداند.

همین خبر باعث شد تا سلطهٔ اجتماعی دوج کوین از ۳ درصد به ۴.۵ درصد نزدیک شود و این خبر خوبی برای رشد این ارز بوده‌است. البته مواردی از این دست برای doge بسیار اتفاق افتاده‌است، جایی که تا ایلان خبر خرید توییتر را منتشر کرد، این ارز در چند روز ۷۵ درصد رشد داشت و سرمایه‌گذاران این میم‌کوین روزهای خوبی را پشت سر گذاشتند. ضمناً ایلان ماسک در ماه آوریل، توییتی مبنی‌بر پذیرش ارز دوج به‌عنوان روشی امن برای پپرداخت سرویس توییتر بلو ارسال کرده‌است که اگرچه هنوز به مرحلهٔ اجرایی نرسیده است، اما خبری خوبی برای طرفداران این ارز بوده‌است.

بررسی ارتباط ایلان ماسک با دوج کوین

به‌طورکلی هدف از حمایت این چهرهٔ سرشناس از ارزهای مختلف، نوسان‌گیری اعلام شده‌است، اما آنچه که از سال ۲۰۲۱ از ارتباط ایلان ماسک با ارز دوج منتشر شده‌است، خبرهای فاندامنتالی است که در قال ارسال توییت به این ارز کمک کرده‌است تا رشدهای آن‌چنانی داشته باشد. گفتنی است که اکثر رشدهای قابل توجهٔ دوج کوین به دلیل حمایت‌های ایلان است و تابه‌حال هیچ‌کدام از متخصصان بازار کریپتو، متوجهٔ دلیل این حمایت‌ها نشده‌اند.

همهٔ شواهد نشان می‌دهد که ایلان ماست در آینده، روی ارز دوج برنامه‌های زیادی پیاده خواهد کرد و البته این موضوع پیش‌بینی‌هایی است که حتی شاید جامه عمل به آن پوشانده نشود. از طرفی بسیاری از افراد اعتقاد دارند که توییتر قصد دارد دنیای کریپتو را وارد این شبکهٔ اجتماعی کند و اگر این اتفاق صورت پذیرد، چه بسا از ارز دوج به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در این زمینه یاد شود.

رشد سلطه اجتماعی دوج کوین با توییت ایلان ماسک

بررسی آیندهٔ دوج کوین با ایلان ماسک

دوج شاید تنها ارز بازار کریپتو باشد که با توییت افزایش یا کاهش قیمت پیدا می‌کند. البته در حالت کلی بسیاری از ارزها دارای فاندامنتال به این صورت هستند، اما برای این ارز چیزی فراتر از معمول وجود دارد. درواقع بسیاری از هولدرهای این ارز منتظر واکنش ایلان ماسک هستند تا نسبت‌به خرید یا فروش دوج اقدام کنند. این موضوع به‌صورت کلی واکنش‌های مناسبی را از طرف کاربران کریپتو نداشته است و افراد متخصص در این زمینه، معتقد هستند که پایان دوج کوین نزدیک است و این ارز نمی‌تواند برای همیشه با ارسال توییت زنده بماند.

از طرفی طرفداران این ارز که حالا روی این میم‌کوین تعصب خاصی پیدا کرده‌اند، به هیچ کدام از این گفته‌ها توجه نداشته و به قدرتمند بودن توییت‌های ایلان باور دارند. در هر حال باید دید ایلان ماسک تا چه زمانی می‌تواند یا حتی می‌خواهد به سلطهٔ این ارز ادامه دهد.

بررسی کلی ادامهٔ سلطهٔ دوج کوین

این‌که خرید doge یا حتی فروش این شت‌کوین کار درست یا عاقلانه‌ای است، بحث مفصلی را طلب می‌کند، اما این موضوع منوط به ادامه سلطه این ارز در بازار کریپتو است. اما با توجه به این‌که هیچ‌کدام از افراد و تریدرهای بازار ارز دیجیتال از سرنوشت توییت‌های ایلان ماسک بی‌خبر هستند، نمی‌توان قاطعانه در این خصوص اظهارنظر کرد. به‌طورکلی باید آینده را به نظاره نشست و برنامه‌های احتمالی این ارز محبوب را مورد بررسی قرار داد تا مشخص شود که آیا هنوز هم می‌توان امید به رشدهای قابل توجه این میم‌کوین داشت یا این‌که دوج کوین برای همیشه از نظرها محو خواهد شد.

پیش‌بینی آیندهٔ قیمت دوج کوین

همان‌طور که عنوان کردیم، این ارز به‌صورت فاندامنتال به رشد قیمتی ادامه می‌دهد و حالا هم اکثر افرادی که این ارز را نگه‌داری کرده‌اند، منتظر واکنش‌های ایلان ماسک هستند. البته گروهی از فعالان بازار کریپتو هیچ اعتقادی به این‌که به‌طور کامل این ارز روی فامندانتال می‌چرخد ندارند. درواقع این تحلیل‌گران بیشتر چارت را در رشد قیمتی ارزها دخیل می‌دانند.

به‌طورکلی اگر این ارز قصد دارد قله‌های قبلی رشد کرده‌اش را دوباره تاچ کند، باید از برنامه‌های جذاب‌تری رونمایی کند که فراتر از توییت‌های ایلان ماسک باشد. ضمناً با توجه به تعداد سکه‌های این ارز، کار سختی برای دیدن اعداد بالاتر خواهد داشت.

رشد سلطه اجتماعی دوج کوین با توییت ایلان ماسک

جمع‌بندی

خرید دوج کوین اگرچه دارای ریسک است، اما می‌توان برای رقم‌های پایین، شانسمان را برای سودهای قابل توجه امتحان کنیم. گفتنی است که ارزها در بازار کریپتو در هر مرحله از رشد، دارای وضعیت متفاوتی هستند و ارز دوج نیز از این قاعده مستنثی نیست. به‌طورکلی ارزهایی که رشدشان بسته به فاندامنتال و انتشار خبر است، نسبت‌به دیگر ارزها رشدهای دیرهنگام‌تری دارند.

با این حال اگر قصد سرمایه‌گذاری روی این ارز را دارید، حتماً برنامه‌ها و توییت‌های ایلان ماسک را جدی بگیرید، چراکه تأثیر بسزایی روی روند حرکتی دوج کوین خواهد داشت و در پایان حتماً توصیه می‌کنیم که خرید دوج کوین را از صرافی معتبر انجام دهید.

کد خبر: ۲۱۰٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha