۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
 مدیریت ورود منابع به بازار ارز باید در اختیار بانک مرکزی قرار داشته باشد
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

مدیریت ورود منابع به بازار ارز باید در اختیار بانک مرکزی قرار داشته باشد

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ورود به بازار ارز به صورت شخصی و رفتن به مسیر احساسات و هیجانات، مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورابراهیمی درباره بازگشت ثبات و آرامش به بازار ارز در نتیجه تاکید رئیس جمهور و وزرای نفت و صنعت به شرکت‌های صادرات محور برای فروش ارز خود در مرکز مبادلات ارز و طلا گفت: بازار ارز منتظر منابع ارزی است و ورود آن برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف، ضرورت دارد و یکی از اولویت‌های کشور است. برهمین اساس مدیریت ورود منابع به بازار ارز باید در اختیار بانک مرکزی قرار داشته باشد. البته مسئولان در دولت هم به خوبی می‌دانند مدیریت بازار با زور تحقق پیدا نمی‌کند و نرخ دستوری پاسخگو نیست.

پور ابراهیمی در ادامه اضافه کرد: اصرار بر روش اعلام قیمت دستوری حتما چالش ایجاد می‌کند و با خروجی مطلوبی همراه نخواهد شد. شرایط موجود و تقاضا بازار را تحریک خواهد کرد و با کاهش سرکوب طرف عرضه و افزایش طرف تقاضا همراه می‌شود؛ بنابراین اینکه این موضوع باید تحت نظارت بانک مرکزی قرار گیرد، تردیدی وجود ندارد، ولی به یک مدیریت اساسی و علمی نیاز است.

رئیس کمیسیون اقتصادی در خصوص بازگشت آرامش به بازار با استفاده از مرکز مبادله ارز و طلا و تامین تمام نیازهای ارزی با نظارت کامل بانک مرکزی در میان مدت یادآور شد: اصل موضوع نشان از اقدامات خوبی در این مسیر دارد و اشکال های اجرایی نیز باید به مرور برطرف شود.

پور ابراهیمی همچنین خطاب به مردم برای اینکه اتفاقات بورس در نتیجه خرید ارز برای آن‌ها تکرار نشود، بیان کرد: فضای بازار ارز، التهاب دارد و اثر روانی آن بیش از اثر متغیرهای واقعی اقتصاد است، بنابراین ورود به بازار ارز به صورت شخصی و رفتن به مسیر احساسات و هیجانات مشکلات جدی ایجاد خواهد کرد.

کد خبر: ۲۱۰٬۵۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha