۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱
۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان میراث فرهنگی ایلام پرداخت شد
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام:

۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرینان میراث فرهنگی ایلام پرداخت شد

ایلام- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: امسال ۶۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به صنعتگران حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پرداخت شده است.

به گزارش بازار به نقل از رابط عمومی میراث فرهنگی ایلام، فرزاد شریفی با اشاره به اینکه هشت هزار نفر صنعتگر و کارآفرین در حوزه گردشگری در استان وجود دارد،اظهار کرد:این میزان تسهیلات با بهره چهار درصد و بازپرداخت ۴۸ ماهه به ۴۰۰ نفر پرداخت شده است.

وی افزود:ستاد تسهیلات نوروزی استان ایلام با مشارکت ۲۶ دستگاه دولتی و مساعدت نهادهای مردمی در قالب ۹ کمیته تخصصی استانی زیر نظر شخص استاندار و با دبیری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده و فعالیت‌های ذاتی خود را آغاز کرده است.

شریفی گفت: ۸۶۶ اثر و ابنیه باستانی و مناظر و چشم اندازهای فرهنگی، مذهبی، تاریخی و طبیعی در سطح استان وجود دارد و به ثبت ملی رسیده اند که سالانه صدها هزار ایرانگرد داخلی و خارجی از آنان بازدید بعمل می‌آورند.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری ایلام در ادامه اضافه کرد: به منظور ایجاد اشتغال و رونق تولید بزودی روستای جابر انصار شهرستان آبدانان به عنوان اولین روستای حصیر استان ایلام تعیین و کلیه امکانات و زیرساخت‌های این هنر صنعت در این روستا مستقر و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

کد خبر: ۲۱۰٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha