۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
آمریکا ناچار شد به پیمان آزادی تجارت احترام بگذارد
سفیر ایران در ونزوئلا:

آمریکا ناچار شد به پیمان آزادی تجارت احترام بگذارد

سلطانی، سفیر ایران در کاراکاس، تاکید کرد: نفتکش ایرانی فورچون تخلیه محموله خود را در بندر الپالیتو آغاز کرده وسه نفتکش دیگر هم به راه خود به سوی ونزوئلا ادامه می دهد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، حجت الله سلطانی گفت: برای دو نفتکش ایرانی که به ونزوئلا رسیدند هیچ گونه مزاحمت قابل توجهی ایجاد نشده است.

وی افزود: نفتکش‌های ایرانی حامل سوخت و مواد لازم برای فعالیت پالایشگاه‌های ونزوئلا هستند و این مواد در چارچوب پروتکل های بین المللی به این کشور انتقال یافته است.

سفیر ایران در ونزوئلا ورود نفتکش های ایرانی به ونزوئلا را روزی بزرگ و تاریخی برای دو ملت ایران و ونزوئلا و یک پیروزی برای جامعه بین المللی توصیف کرد و ادامه داد: ایالات متحده ناگزیر شد پایبندی خود به پیمان های بین المللی از جمله آزادی تجارت و دریانوردی را نشان دهد و ورود نفتکشهای ایرانی به ونزوئلا ثابت کرد که آمریکا ناگزیر است به پیمان های بین‌المللی احترام بگذارد.

سلطانی تصریح کرد: تحریم های آمریکا بر ضد ونزوئلا یکجانبه هستند و ایران و شمار دیگری از کشورها آنها را به رسمیت نمی شناسند.

به گفته وی، خروج آمریکا از برجام موجب شد که دیگر کشورها هم آن را به رسمیت نشناسند و در صدد دورزدن آن برآیند.

سفیر ایران در ونزوئلا تاکید کرد: اکنون تحریم های آمریکا تاثیر و کارایی خود را از دست داده و دیگر مانند گذشته تاثیرگذار نیست.

سلطانی افزود: خبر انتقال ۹ تن طلا از ونزوئلا به ایران به‌عنوان بهای سوخت شایعه ای بیش نبوده و کاملاً نادرست است و از سوی رسانه های مغرض منتشر شده است.

سفیر ایران ادامه داد: مراکز تصمیم گیری در ایالات متحده هنوز هم موضوع را به خوبی می‌دانند که اقدام ایران در انتقال سوخت به ونزوئلا بر خلاف قوانین بین‌المللی نبوده است.

کد خبر: ۲۱٬۰۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha