۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵
ریزش یک درصدی قیمت جهانی نفت در پی کاهش رشد اقتصادی چین
تحلیل بازار نفت؛

ریزش یک درصدی قیمت جهانی نفت در پی کاهش رشد اقتصادی چین

در پی انتشار آماز اقتصادی چین از سوی نخست وزیر این کشور و کاهش میزان توقعات پکن برای رشد تولید ناخالص داخلی به ۵ درصد، قیمت جهانی نفت با یک درصد کاهش مواجه شد.

به گزارش بازار؛ در پی انتشار آماز اقتصادی چین از سوی نخست وزیر این کشور و کاهش میزان توقعات پکن برای رشد تولید ناخالص داخلی به ۵ درصد، قیمت جهانی نفت با یک درصد کاهش مواجه شد.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت وست تگزاس در معاملات روز دوشنبه با یک درصد کاهش به ۷۸ دلار در هر بشکه رسیده و روند افزایشی روزهای گذشته خود را متوقف کرد.

به گفته کارشناسان، کاهش چشم انداز مثبت اقتصادی چین به عنوان بزرگترین خریدار نفت جهان، منجر به ایجاد ترس در میان سرمایه گذاران شده و اکنون این سوال ایجاد شده که آیا روند بازگشایی کارخانه های بزرگ چینی با سرعت دو ماه گذشته ادامه خواهد یافت یا خیر.

از سوی دیگر، ترس ایجاد شده در بازار از سیاست های احتمالی سفت و سخت پولی و بانکی فدرال رزرو آمریکا و احتمال ادامه اجرای سیاست افزایش نرخ بهره برای میان مدت نیز منجر به کاهش جذابیت بازاز نفت شده است.

لازم به ذکر است، موضوع افزایش نرخ بهره بانکی، مهمترین موضوع پیش روی تولید در آمریکا بوده که هر قدر به آن دامن زده شود، از میزان تولید و رونق کارخانه های صنعتی کاسته خواهد شد.

حتی انتشار خبرهایی موثق از سوی وال استریت ژورنال مبنی بر احتمال جدا شدن امارات از اوپک نیز نتوانسته قیمت نفت را افزایش دهد.

کد خبر: ۲۱۰٬۳۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha