۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
مراحل تولید لباس کار

مراحل تولید لباس کار

از آنجایی که هر لباس کار در محیط خاص و برای شغل خاصی استفاده می شود، تولید آنها نیز با هم تفاوت داشته و از مواد اولیه یا مراحل مختلفی تشکیل می شوند.

بازار: از آنجایی که هر لباس کار در محیط خاص و برای شغل خاصی استفاده می شود، تولید آنها نیز با هم تفاوت داشته و از مواد اولیه یا مراحل مختلفی تشکیل می شوند. بسیاری از انواع لباس کار در شرایطی استفاده می شوند که نیاز به مقاومت بالا و استحکام دارند، به همین دلیل مراحل تولید لباس کار نیازمند دقت و استفاده از مواد اولیه باکیفیت دارد. شرکت های بسیاری وجود دارند که لباس کار برای مشاغل مختلف تولید می کنند، اما تولیدکنندگان معتبر با توجه به استانداردهای روز دنیا اقدام به تولید لباس کار باکیفیت به صورت تخصصی برای هر شغل خواهند کرد.

مراحل تولید لباس کار

برای تولید هر نوع پوشاکی باید مراحل مختلفی سپری شود، لباس کار نیز باید مراحل مشابه سایر پوشاک و در برخی شرایط تعدادی مراحل اضافه را بگذراند تا کیفیت و استانداردهای لازم برای کیفیت خوب داشته باشد. برای تولید یک لباس کار مشخص، باید عواملی همچون آب و هوا و شرایط محیط کار، نوع کار و خطرات موجود در شغل مورد نظر در نظر گرفته شود تا ویژگی های لازم در لباس کار تولید شده وجود داشته باشد. اولین مرحله تولید لباس کار انتخاب پارچه مورد نیاز برای دوخت آن می باشد، پارچه انتخابی باید کیفیت بالایی داشته باشد و همچنین با شرایط محیط کار سازگار باشد. به این معنی که اگر فرد در محیطی گرم مشغول به کار است پارچه لباسکار او باید نازک و اگر دمای محیط سرد است پارچه لباس کار ضخیم باشد. همچنین تنفس پذیری پارچه برای جلوگیری از تعریق بدن نیز اهمیت دارد؛ لباس کار کتان از جمله لباس هاییست که با توجه به گرماژ پارچه میتوان آن را هم در محیط گرم و هم محیط خنک استفاده کرد.

مراحل تولید لباس کار

طراحی و دوخت لباس کار مرحله دوم می باشد که اهمیت آن کمتر از جنس پارچه لباسکار نیست؛ طراحی لباس کار باید به صورتی باشد که در عین حال که بخش های مورد نظر فرد را داراست، بخش های اضافی نداشته و مانع عملکرد وی نشود. همچنین سایز و اندازه لباس کار باید به صورتی باشد که تا اندازه ای آزاد باشد که فردی که آن را به تن دارد، احساس راحتی کرده و در عین حال طوری نباشد که گشادی بیش از حد او را آزار دهد. دوخت لباس کار با توجه به شرایطی که قرار است از آن استفاده شود بستگی دارد زیرا در مشاغل فنی و صنعتی نیاز به مقاومت بیشتر در برابر باز شدن می باشد. علاوه بر مقاومت دوخت، می توان از گزینه های سفارشی سازی مانند دوخت لوگو، نام افراد یا ویژگی های اینچنینی در این مرحله استفاده کرد، به خصوص در مراحل تولید لباس کار تبلیغاتی بیشتر چنین مسالی وجود خواهد داشت.

چه ویژگی هایی را باید در مراحل تولید لباس کار در نظر گرفت؟

  • اولین نکته توجه به نوع فعالیت شغل مورد نظر می باشد، لباس کار باید با توجه به فعالیتی که افراد دارند طراحی و تولید شود.
  • جنس پارچه لباس کار بر اساس محیط کار و شرایط آب و هوایی موجود انتخاب شود.
  • سایز و راحتی فرد پوشنده لباس کار باید پیش از دوخت در نظر گرفته شود.
  • لباس کار باید علاوه بر زیبایی ظاهری، دارای بخش های مورد نیاز مانند جیب، دکمه و ... باشد.
  • با توجه به هر شغل، استانداردهای لازم برای محافظت از افراد در برابر خطرات احتمالی را داشته باشد.
  • دوام و ماندگاری لباس کار طوری باشد که به دلیل استفاده و شستشوی مکرر به سرعت فرسوده نشود.

مراحل تولید لباس کار

در زمان خرید لباس کار چه نکاتی اهمیت دارند؟

عوامل و مراحل مختلفی باید در زمان تولید لباس کار در نظر گرفته شود تا نتیجه به یک لباس کار با کیفیت و دارای استانداردهای لازم تبدیل شود. برای خرید لباس کار مناسب باید به نکات مهمی همچون سایز و تناسب، جنس پارچه، رنگ، کیفیت دوخت، داشتن ویژگی های جانبی و مواردی از این دست توجه کرد. در صورتی که بخواهید برای کارکنانتان لباس کار تهیه کنید، موظف هستید اندازه گیری هر کدام از آنها را به صورت جداگانه انجام دهید تا کارکنانتان در لباس خود احساس راحتی کنند؛ این موضوع در کنار جنس پارچه ای که انتخاب می کنید باعث می شود تا راندمان کاری آنها افزایش یابد. اگر می خواهید به صورت شخصی برای خودتان لباس کار تهیه کنید، توجه به نکات گفته شده باعث می شود تا هم احساس راحتی داشته باشید و هم با خرید لباس کار با کیفیت، بتوانید در مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید.

یکی از نکات مهم در زمان خرید لباس کار، مراجعه به فروشگاه یا تولید کندده ای است که کیفیت را سرلوحه کار خود قرار داده باشد. به دلیل وجود شرکت های فراوانی در زمینه تولید لباس کار، تحقیقاتی را در این زمینه انجام دادیم و به این نتیجه رسیدیم که شرکت تولیدی بازرگانی آسان پوش یکی از اولین و بزرگترین تولیدکننده های لباس کار در ایران می باشد که با سابقه بیش از ۴۰ سال در این زمینه بر حفظ کیفیت محصولاتش اصرار دارد. شما می توانید برای دریافت مشاوره در خصوص تهیه لباس کار و اطلاع از قیمت های آنها با کارشناسان شرکت آسان پوش تماس بگیرید.

شماره های تماس: ۰۲۱۶۶۹۵۷۸۹۱ – ۰۲۱۶۶۴۶۷۷۸۲

وب سایت آسان پوش : www.asanpoosh.com

کد خبر: ۲۱۰٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha