۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۴
۱۷۸ تن گل محمدی در استان البرز تولید شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز:

۱۷۸ تن گل محمدی در استان البرز تولید شد

کرج- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز از تولید ۱۷۸ تن گل محمدی در البرز خبر داد و گفت: تولید این محصول با ارزش ۹۰ میلیارد ریال موجب اشتغالزایی ۱۵۰ نفر شده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی البرز، سید مجید موسوی گفت: ۵۰ هکتاراز اراضی کشاورزی شهرستان‌های ساوجبلاغ، کرج، نظرآباد، طالقان، اشتهارد و فردیس به باغ گل محمدی اختصاص دارد.

وی افزود: میانگین عملکرد این محصول در استان البرز بین ۳.۵ تا ۴ تن در هکتار است و در مجموع ۱۷۸ تن تولید کل را از این باغات داریم که ارزش این تولیدات بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال بوده و سالانه موجب اشتغالزایی ۱۵۰ نفر شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز اظهار کرد: این محصول تولیدی برای گلاب گیری ، تهیه اسانس و عطرهای خوشبو کننده، مصرف دم نوش ودارویی روانه کارخانه ها و بازار می شود.

وی در خصوص برنامه های حمایتی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص تولید این محصول گفت: این برنامه ها درقالب چهار کمیته تولید، آموزش، فرآوری، بازار و برند سازی پیگیری و برنامه توسعه این محصول کم آب بر خصوصا در اراضی شیبدار مناطق کوهستانی استان در دستور کار قرار گرفته است.

موسوی افزود: همچنین سالانه پنج میلیارد ریال یارانه نهال گل محمدی برای تهیه نهال های استاندارد برای کشت در اراضی شیبدار اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی البرز گفت: پروژه افزایش تولید گل وگیاهان دارویی نیز سالانه با استفاده از اعتبارات تملکی استان در شهرستان‌ها انجام می‌شود.

کد خبر: ۲۱٬۰۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha