۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۴
۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی به بخش کالپوش میامی اختصاص یافت
احمدی به بازار گفت:

۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی به بخش کالپوش میامی اختصاص یافت

میامی- احمدی، مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان با بیان اینکه ۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی به بخش کالپوش میامی اختصاص یافت، گفت: توسعه کشت دیمزارها در زمره اهداف این طرح است.

حامد احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، از اجرای طرح توسعه کشت دیمزار در کالپوش میامی خبر داد و تاکید کرد: در این مرحله برای خرید۵۳ دستگاه ادوات کشاورزی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای منطقه کالپوش به ارزش ۴۷ میلیارد ریال از منابع ستاد اجرایی توسط بانک ملی تسهیلات اعطا و به کشاورزان منطقه تحویل شده است.

وی افزود: این طرح با همکاری جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام راحل با هدف افزایش تولید در دیمزارها اجرایی می‌شود.

مدیرکل ستاد اجرایی استان سمنان با بیان اینکه این ادوات کشاورزی که در بخش کالپوش شهرستان میامی با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی تحویل داده شد، ابراز کرد: استان سمنان در طرح جهش تولید در دیمزارها کشور قرار گرفته و اجرای این طرح درسال زراعی جاری در سطح ۲۰ هزار هکتار از اراضی بخش کالپوش صورت پذیرفته است.

به گزارش بازار، کالپوش تنها نقطه استان سمنان است که کماکان امکان کشت دیم در آن وجود دارد و لذا به این دلیل است که ادوات کشاورزی در این ناحیه در شرق استان سمنان توزیع شده است. کالپوش تا گالیکش گلستان به لحاظ زمانی ۲۰ دقیقه رانندگی فاصله دارد.

کد خبر: ۲۱۰٬۲۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha