۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
مصوبه مجلس روند دریافت تسهیلات کشاورزان و دامداران را تسهیل می کند
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

مصوبه مجلس روند دریافت تسهیلات کشاورزان و دامداران را تسهیل می کند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به تصویب بند(ل) تبصره ۸ لایحه بودجه ۱۴۰۲ و تکلیف بانک مرکزی گفت: کشاورزان برای دریافت تسهیلات نباید به دنبال معرفی کارمندان و شاغلین به بانک‌ به عنوان ضامن باشند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح مصوبات مجلس شورای اسلامی در جریان لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ که به حوزه کشاورزی اختصاص دارند، گفت: قوی ترین کشاورزان نیز نیازمند تسهیلات برای تامین سرمایه در گردش هستند زیرا هزینه تولید آنها بسیار بالا است اما متاسفانه بانک های سند گلخانه‌، سند اراضی کشاورزی ، پروانه چرای دام و پروانه چاه آب کشاورزی را به عنوان تضمین دریافت وام نمی‌پذیریند.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی ، ادامه داد: با تصویب بند(ل) تبصره(۸) لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ بانک مرکزی مکلف شد تا دستورالعملی را به بانک‌های خصوصی و دولتی ابلاغ کند تا امکان پذیرش پروانه چرای دام، پروانه چاه آب و سند مالکیت اراضی کشاورزی به عنوان تضمین بازپرداخت تسهیلات روستائیان، کشاورزان، دامداران سنتی و عشایر مورد پذیرش قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبه مجلس روند دریافت تسهیلات حوزه کشاورزی و دامداری را بسیار تسهیل می‌کند، ادامه داد: یکی از دلایل تلاش وزارت جهادکشاورزی برای سند دار کردن اراضی کشاورزی پرداخت تسهیلات با ضمانت این اسناد کشاورزی است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: کشاورزان برای دریافت تسهیلات نباید به دنبال معرفی کارمندان و شاغلین به بانک‌ها به عنوان ضامن باشند.

کد خبر: ۲۱۰٬۱۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha