۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰
حمل چهار میلیون تن کالای اساسی از بنادر کشور
در دو ماه نخست سال ۹۹ روی داد

حمل چهار میلیون تن کالای اساسی از بنادر کشور

حسن نیا، رئیس سازمان حمل و نقل جاده‌ای گفت: در دو ماه نخست سال، بیش از ۷۰ میلیون تن بار و کالا در جاده‌های کشور جابجا شد که چهار میلیون تن آن، کالاهای اساسی بود که از بنادر به دیگر نقاط منتقل گردید.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، عبدالهاشم حسن نیا گفت: این میزان بار با چهار میلیون و ۶۰۰ هزار سفر منتقل شده است که با احتساب یک سر سفر خالی، بیش از ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر جاده‌ای در کشور انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: بیش از ۱۶۰ هزار کامیون در دو ماه گذشته با حضور در بنادر و بخصوص بندر امام خمینی، نقش اساسی در جابجایی کالاهای اساسی به نقاط مختلف کشور داشتند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل بار و مسافر کشور توسط ناوگان جاده‌ای حمل می‌شود و یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این بخش مشغول به کار هستند، گفت: سالانه ۴۵۰ میلیون تن بار در کشور توسط ۳۴۰ هزار کامیون و ۲۵۰ میلیون تن دیگر توسط وانت بارها در مسافت‌های کوتاهتر در کشور جابجا می‌شود.

حسن نیا با رد مشکل کمبود کامیون در کشور، افزود: ممکن است در برخی نقاط، کاستی‌هایی وجود داشته باشد، اما این میزان با توجه به جابجایی ۳۰ میلیون بار در سال بسیار اندک است و در صورتیکه صاحبان بار از جمله نقاط تولید و توزیع بار با ادارات کل راهداری استان‌ها و پایانه‌های بار هماهنگی لازم را داشته باشند، به تناسب نوع بار و حجم آن، بخشی از ۳۴۰ هزار کامیون موجود در کشور به استان‌ها و مبادی بارگیری اعزام می‌شوند.

وی افزایش سرعت سفرهای باری بخصوص در پایانه‌های بار و پایانه‌های مرزی کشور را جزو اولویت‌های سازمان راهداری برای کاهش هزینه‌های ناشی از خواب کامیون‌ها دانست و افزود: جا دارد از همکاری همه صاحبان بار و رانندگان و کامیون داران که با توجه به شیوع بیماری کرونا و مخاطرات ناشی از آن، اجازه ندادند خللی در کار حمل و نقل بار و بخصوص کالاهای اساسی در بنادر کشور بوجود آید تجلیل کنیم.

کد خبر: ۲۱٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha