۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴
کمیته‌های چهارگانه ذیل دفتر بازآفرینی شهری فارس تشکیل شود
استاندار فارس:

کمیته‌های چهارگانه ذیل دفتر بازآفرینی شهری فارس تشکیل شود

شیراز- استاندار فارس گفت: کمیته فنی و معماری، کمیته حقوقی، کمیته اطلاع رسانی و کمیته سرمایه‌گذاری اقتصادی، ذیل کمیته بازآفرینی شهری استان تشکیل شود.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس، محمد هادی ایمانیه در ستاد بازآفرینی شهری استان در شیراز گفت: در کمیته فنی و معماری همانند پروژه های نهضت ملی مسکن، به ساخت مسجد، مدرسه، فضای ورزشی، کتابخانه و پاسگاه انتظامی توجه شود.

وی ادامه داد: بحث بازسازی بافت شهرها به ویژه در شهرهای قدیمی تر به عنوان یک هدف در دستور کار است و در این مسیر یک سری تسهیلات به ویژه بر اساس آیین نامه جدیدی که شورای عالی شهرسازی مصوب کرده پرداخت می شود که البته اصرار بر حفظ و نگهداری بناهای میراثی مورد تاکید است.

استاندار فارس اظهار کرد: علاوه بر این، اختیاراتی نیز به شوراها، کمیسیون ها و کارگروه‌های استانی تفویض میشود که تمام این ظرفیت‌ها را در جهت تحقق این مهم یعنی بازسازی بافت شهرها در کنار هم قرار می‌دهیم.

وی افزود: منابع مالی جهت انجام این کار هم می تواند توسط مردم تامین شود و در صورتی که در توان مردم نباشد، می توانیم از ظرفیت و توان سرمایه گذاران استفاده کنیم؛ دولت نیز امکانات، مجوزها و تسهیلات را تامین می کند تا این هدف محقق شود.

ایمانیه بیان کرد: در این زمینه همه شهرداران و فرمانداران کمک کنند. طی یکی دو هفته آتی سهمیه هر شهرستان و اینکه وظیفه و اختیارات فرمانداران، شهرداران و مسئولان ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها چیست مشخص شود و جلساتی نیز در همین ارتباط با مدیریت فرماندار تشکیل شود.

کد خبر: ۲۱۰٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha