۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۵
ضرورت افزایش دفاتر منطقه‌ای سازمان جهانی هواشناسی در غرب آسیا
رئیس سازمان هواشناسی در شورای اجرایی WMO پیشنهاد داد

ضرورت افزایش دفاتر منطقه‌ای سازمان جهانی هواشناسی در غرب آسیا

تاجبخش، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: با توجه به گستردگی، اقلیم‌های متفاوت، جمعیت و عوامل متعدد دیگر در غرب آسیا، ضرورت راه اندازی یک دفتر منطقه ای در یکی از کشورهای آسیای غربی و مرکزی وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سحر تاج‌بخش در هفتادوششمین شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی در سوئیس اظهار داشت: ضرورت راه اندازی این دفاتر در یکی از کشورهای آسیای غربی و مرکزی با توجه به اختصاص دفتر بحرین به کشورهای عربی، بیش از پیش است.

وی تصریح کرد: این دفاتر در کشورهایی تاسیس شود که الزامات سازمان جهانی هواشناسی را بخش های مختلف داشته باشند.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، عضو شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی در بخش دیگری در خصوص ضرورت راه اندازی سامانه های هشدار تاثیر محور گفت: راه اندازی سامانه های هشدار سریع تاثیر محور چند مخاطره ای در تمام کشورها یک ضرورت است اما نیاز این سامانه ها به اطلاعات تاثیر محور( impact base data) است که اکنون در اختیار بسیاری از اعضا نیست.

تاج‌بخش افزود: کمیسیون مربوطه که نسبت به تجمیع این اطلاعات فعالیت می کند، دسترسی به این داده ها را برای مراکز منطقه ای اقلیم(RCCs)، تسهیل کند.

وی در ادامه از مقامات سازمان جهانی هواشناسی درخواست کرد تا راهکارهای لازم برای همکاری زیرمجموعه های خود را در اتحادیه های منطقه ای فراهم کند تا برنامه های عملیاتی مناطق بهتر اجرا شود.

رئیس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: برنامه های راهبردی WMO از روش‌های مختلف به روسای هواشناسی کشورها به ویژه روسای جدید اطلاع رسانی شود تا استراتژی های خدماتی و زیر ساختی در سطوح مختلف ملی و منطقه ای در قالب برنامه های عملیاتی به صورت همگن اجرا شوند.

تاج بخش در بخش دیگری گفت: زیر برنامه های تحقیقاتی سازمان جهانی هواشناسی با هماهنگی کمیسیون های زیر ساخت و خدمات برای بهبود کیفی و کمی فعالیتهای عملیاتی غالب کشورهای تمامی اعضا و هماهنگ با اولویت های منطقه ای انعطاف پذیر باشد.

کد خبر: ۲۰۹٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha