عوارض ۱۰ درصدی بازی‌های رایانه‌ای خارجی صرف حمایت از توسعه بازی‌های داخلی می‌شود
بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲؛

عوارض ۱۰ درصدی بازی‌های رایانه‌ای خارجی صرف حمایت از توسعه بازی‌های داخلی می‌شود

بنمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند که عوارض ۱۰ درصدی بازی‌های رایانه‌ای خارجی صرف حمایت از توسعه بازی‌های داخلی شود.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (شنبه ۱۳ اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، با بند (ق) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

در بخش هزینه‌ای بند (ق) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه آمده است: وجوه حاصله در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) و مراکز رقومی و متنای بسیج قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشورصرف حمایت از توسعه بازی‌های تولید داخل و توسعه سواد رسانه‌ای (توسط صدا و سیما) با نسبت برابر شود.

همچنین بند (ق) تبصره (۶) ماده واحده این لایحه به شرح ذیل است: ‌سازمان امور مالیاتی با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است از عرضه‌کنندگان انواع بازی‌های خارجی مجاز قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و پیشانه بازی (کنسول) عوارضی معادل ده درصد (۱۰%) قیمت فروش را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. وجوه حاصله در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) و مراکز رقومی و متنای بسیج قرار می‌گیرد تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشورصرف حمایت از توسعه بازی‌های تولید داخل و توسعه سواد رسانه‌ای (توسط صدا و سیما) با نسبت برابر شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha