۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸
افتتاح بزرگترین مرکز تجاری ایران در افغانستان

افتتاح بزرگترین مرکز تجاری ایران در افغانستان

هیات تجاری ۷۰ نفره متشکل از بخش دولتی و خصوصی برای افتتاح بزرگترین مرکز تجاری کشورمان امروز به کابل سفر می‌کنند. هدف از افتتاح این مرکز تعامل بیشتر تجار و فعالان اقتصادی دو کشور است.

به گزارش بازار، سید محمد صادق قنادزاده گفت: افغانستان یکی از شرکای راهبردی کشور ماست که روابط دیرینه تاریخی و فرهنگی و علاقه‌های خاص مذهبی و اجتماعی با کشور ما دارد. یکی از نقایص جدی ما در تعاملات مان با افغانستان خصوصا بعد از تغییر و تحولاتی که در افغانستان بوجود آمده، نبود مرکز تجاری فعال در این کشور است.

سرپرست اداره کل شبه قاره سازمان توسعه تجارت در ادامه افزود: امروز بیش از ۷۰ نفر از تجار و فعالان اقتصادی کشورمان در قالب یک هیئت تجاری برای افتتاحیه مرکز تجاری به کابل سفر می‌کنند. این مرکز در یک برج تجاری ۱۱ طبقه که تمام امکانات لازم برای فعالیت‌های تجاری دارد، افتتاح میشود.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۳۰ تا ۴۰ شرکت کارهای ثبت شان برای استقرار در این مرکز انجام شده است، ولی الزامی ندارد هر کسی که بخواهد خدمت بگیرد در مرکز تجاری مستقر شود. نمایندگانی در این مرکز هستند که میتوانند کارهای تحقیقات بازار، بازاریابی و فروش را برای تجار انجام دهند.

سرپرست اداره کل شبه قاره سازمان توسعه تجارت درباره ارزیابی مراکر تجاری کشورمان گفت: کارگروهی برای صدور مجوز و ارزیابی مراکز تجاری تدوین شده که تمام مراکز تجاری براساس آن شیوه نامه‌ها فعالیت می‌کنند. بر اساس این شیوه نامه تجار و فعالان اقتصادی که در این مراکز فعال هستند، ماهانه و سه ماه ارزیابی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: ابتدا مجوزها یک ساله است، که طی یک سال ارزیابی‌های متعددی از آن‌ها صورت می‌گیرد. اگر امتیاز آن‌ها از حد نصاب به بالاتر باشد، مجوزشان به مجوز بهره برداری که آن هم دو تا پنج ساله اعتبار دارد، تبدیل میشود.

کد خبر: ۲۰۹٬۷۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha