۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۰
ابلاغ ملوانی و صیادی به عنوان مشاغل سخت توسط وزارت کار
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

ابلاغ ملوانی و صیادی به عنوان مشاغل سخت توسط وزارت کار

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی از ابلاغ ملوانی و صیادی به عنوان مشاغل سخت توسط وزارت تعاون، کار و رفاع اجتماعی خبر داد.

سیدمحمد مولوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رفع مشکلات ملوانان و صیادان یکی از دغدغه‌های جدی بوده که از ابتدای دوران نمایندگی‌ام در مجلس شورای اسلامی به صورت ویژه طی جلسات و مکاتبات مستمر برای رفع این مشکلات پیگیری‌های بسیاری کردم.

وی افزود: موضوع بیمه ملوانان و صیادان و همچنین قرار گرفتن در مشاغل سخت همواره مورد تاکیدم بود و ضمن برگزاری نشست‌های هم اندیشی با این عزیزان در سطح کلان نیز پیگیری کردم.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در راستای سیاستگذاری کارهای سخت و زیان آور موضوع ماده ۷ آئین نامه مشاغل سخت و زیان آور، دستور کار یکصد و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی حفاظت فنی، دو موضوع «تعیین شرایط بررسی صفت سخت و زیان آور در مشاغل صیادی و ملوانی» و «مسئولیت سالم‌سازی در مشاغل پیمانکاری تامین نیروی انسانی» بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مولوی توضیح داد: پس از ارائه نقطه نظرات تخصصی اعضاء مشاغل ملوانی و صیادی مشمولین قانون کار با موافقت اکثریت آراء، جز گروه ب مشاغل سخت و زیان آور قرار گرفت که یک عیدی خوب از طرف ما به جامعه بزرگ ملوانان و صیادان در آستانه نوروز ۱۴۰۲ است.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت ملوانان و صیادان در استان‌های ساحلی کشور حدود ۱۷۰ هزار نفر است و خرسندیم که توانستیم گام مهم و عملی را پیگیری کنیم و یک نتیجه خوب رقم خورد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مشاغلی که ماهیتاً سخت و زیان آور بوده و با به کارگیری تمهیدات بهداشتی،‌ ایمنی و تدابیر فنی توسط کارفرما، ‌صفت سخت و زیان آوری آنها کاهش یافته ولی کماکان سخت و زیان آوری آنها حفظ می‌شود.

مولوی بیان کرد: در بودجه ۱۴۰۲ معادل هفت درصد اعتبار تخصیص دادیم تا مشکل بیمه ملوانان و صیادان به صورت کامل رفع شود.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی روزهای اخیر موضوع سخت بودن مشاغل ملوانی و صیادی را ابلاغ کرد، گفت: در مواردی که تحقق ارکان کار تابع بین صیادان و مالک شناور محرز است، این افراد کما فی‌السابق مشمول قانون کار هستند و در مورد ایام انجام کار صیادی و ملوانی، به عنوان شغل سخت و زیان آور در گروه «ب» قرار می‌گیرند.

کد خبر: ۲۰۹٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha