۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
ظرفیت بنادر جنوبی کشور برای افزایش مبادلات با کشورهای حاشیه خلیج فارس توسعه یابد
بذرپاش با بازار مطرح کرد:

ظرفیت بنادر جنوبی کشور برای افزایش مبادلات با کشورهای حاشیه خلیج فارس توسعه یابد

بوشهر- بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: ظرفیت بنادر جنوبی کشور برای افزایش مبادلات با کشورهای حاشیه خلیج فارس باید توسعه بیشتری یابد.

مهرداد بذرپاش در حاشیه افتتاح طرح پایانه بین‌المللی بندر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: باید ظرفیت بنادر جنوبی کشور افزایش یابد تا بتوانند با کشورهای حاشیه خلیج فارس مبادلات بیشتری داشته باشند.

وی افزود: بوشهر ظرفیت بالایی در گردشکری دریایی دارد و راه‌اندازی پایانه بین‌المللی بندر بوشهر برای جابجایی مسافران و گردشگران اهمیت بالایی دارد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: افزایش حجم ترددهای دریایی نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست و سازمان بنادر و دریانوردی باید پای کار باشد تا این مهم محقق شود.

بذرپاش اضافه کرد: علاوه بر گردشگران خارجی، زمینه برای استفاده گردشگران داخلی از امکانات تفریحی و گردشگری در محدوده بنادر استان باید فراهم شود.

وی گفت: طرح توسعه بندر گناوه در شمال استان بوشهر نیز با سرمایه‌گذاری ۱۷۰۰ میلیارد تومان یک‌ طرح مهم و با کیفیت است که نقش زیادی در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان دارد.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: توسعه مجتمع بندری نگین در بوشهر از پیشرفت خوبی برخوردار است که باید در اجرای آن تسریع شود.

وی اضافه کرد: بنادر استان بوشهر با دلیل نزدیکی به بنادر کشور قطر، شرایط خوبی برای افزایش تبادلات تجاری با این کشور دارند که باید استفاده شود.

کد خبر: ۲۰۹٬۶۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha