۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
بازرسی از قنادی های تهران به صورت مستمر انجام می‌شود
بهره‌مند به بازار گفت:

بازرسی از قنادی های تهران به صورت مستمر انجام می‌شود

تهران- بهره‌مند، رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران گفت: همزمان با روزهای نوروز بازرسی از قنادی‌های تهران به صورت مستمر انجام می‌شود.

علی بهر‎ه‎ مند در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه بر خلاف افزایش نرخ ارز که در اواخر بهمن و ابتدای اسفند ماه اتفاق افتاد، شاهد رشد قیمت شیرینی شب عید نیستیم، بیان کرد: بسیاری از مواد اولیه تولید شیرینی از خارج از کشور وارد می شود و نسبت مستقیم با قیمت ارز دارند و از سوی دیگر تامین کنندگان نیز قیمت ها را نسبت با آن افزایش داده اند.

وی با بیان اینکه افکار عمومی نگران گرانی های بیشتر در شب عید هستند اما نباید گرانی ها را تقصیر اصناف بدانیم، تاکید کرد: باید ریشه را در جای دیگر جستجو کنیم.

رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران، بیان اینکه قیمت ها در بازار تحت کنترل است گفت: در سال ۱۴۰۱ در بحث شیرینی افزایش قیمت نداشتیم.

بهره مند با بیان اینکه و برای کنترل قیمت ها در بازار با توجه به درجه کیفی و گستردگی واحد های صنفی، این نیاز و عرضه است که قیمت های آخر را تعیین می کند، گفت: بازرسان در سطح شهر به بازرسی مشغول هستند تا از گرانفروشی ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تقاضای شیرینی کاهش یافته است همچنین طبق آمار های بانک مرکزی و سازمان آمار تورم امسال و گرانی ها اولویت خرید خانوارها را تغییر داده و شیرینی نیز به اولویت های بعدی رفته است، تاکید کرد: یکی دیگر از دلایل کاهش تقاضای امسال در کنار گرانی و تورم مقارن شدن عید نوروز با ماه رمضان است.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha