۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
۲۲ طرح مهم صنعتی در زنجان در دست اجرا است
رئیس صمت زنجان:

۲۲ طرح مهم صنعتی در زنجان در دست اجرا است

زنجان- گلشنی فرد، رئیس صمت زنجان گفت: ۲۲ طرح مهم صنعتی با ۲۶ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در دست اجرا است.

مجید گلشنی فرد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه یک هزار و ۲۳۱ واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری ۲۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان وجود دارد که زمینه اشتغال ۴۸ هزار و ۳۷۶ نفر را فراهم کرده است، گفت: ۱۴۵ طرح در دست اجرا با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد وجود دارد.

وی اظهار داشت: برای این طرح‌ها ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده که تکمیل آن‌ها ۷ هزار و ۸۰۰ نفر را مشغول به کار خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، طرح‌های مهم در دست اجرای استان بدون احتساب پیشرفت فیزیکی را ۲۲ مورد برشمرد و گفت: رقم سرمایه‌گذاری این طرح‌ها ۲۶ هزار میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ واحد دارای سرمایه‌گذاری خارجی است، بیان کرد: برآورد سرمایه این واحدها ۴ هزار و ۹۴۴ میلیارد تومان است و برای ۲ هزار و ۴۲۹ نفر ظرفیت اشتغال دارد.

گلشنی فرد ادامه داد: ۵ طرح با یک هزار میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری خارجی در دست اجرا است که ۶۰۰ نفر می‌توانند در این واحدها مشغول به کار شوند.

وی در مورد وضعیت واحدهای معدنی استان تصریح کرد: ۳۴ نوع ماده معدنی در استان زنجان استخراج می‌شود که ۲۶۶ واحد معدنی فعال و ۹۷ واحد غیرفعال بوده، ۹ واحد متروکه و از ۸۱ واحد سلب صلاحیت شده است.

وی یادآور شد: میزان استخراج اسمی سالیانه واحدهای معدنی ۱۳ میلیون و ۱۲۷ هزار تن و ذخیره قطعی معدن ۷۳ میلیون و ۹۴۹ هزار تن است.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha