۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
تاثیر تغییرات نرخ ارز بر پتروشیمی قائد بصیر 
رشد فروش نماد شبصیر

تاثیر تغییرات نرخ ارز بر پتروشیمی قائد بصیر 

شرکت قائد بصیر در یک دوره مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز نیمایی واردات کرد به همین دلیل قیمت تمام شده تولیداتش بالا رفت اما در مقابل حاشیه سود صادرات آنهم بالا رفت.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ معادل ۲۹۷ میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره ۱ ماهه مشابه سال قبل ۲۹ درصد افزایش داشته است.
شبصیر با سرمایه ثبت شده ۵۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۱۱ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ مبلغ ۲۸۴۷ میلیارد ریال درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۸ درصد رشد داشته است.
با توجه به توقف تولید شرکت پتروشیمی پارس که تنها تامین‌کننده داخلی خوراک اصلی شرکت پتروشیمی قائد بصیر است، استایرن منومر مورد نیاز شرکت وارد شده و بخشی از افزایش بهای تمام‌شده به این دلیل است.
به طور کلی متوسط نرخ فروش محصولات پتروشیمی در بورس پایین‌تر است اما در حال حاضر نرخ فروش صادراتی محصولات پتروشیمی قائد بصیر از متوسط بالاتر است، زیرا سبد فروش صادراتی متنوعی دارد، به همین دلیل رشد درآمد صادراتی دارد، هرچند هدف و اولویت اصلی شرکت تامین نیاز داخل است. از این رو پروژه‌های حوزه عملیاتی نیز برای افزایش ظرفیت و گرید در حال انعقاد است. در حوزه محیط زیست نیز پروژه‌هایی تعریف شده است که تا پایان سال، برخی از آنها به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر: ۲۰۹٬۵۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha